חברת OpenAI הודיעה כי ChatGPT יגיע לאנדרואיד בקרוב, אחרי שאפליקציה למכשירי iOS יצאה כבר בחודש מאי. החברה לא נקבה בתאריך ספציפי, ובציוץ שפרסמה בסוף השבוע כתבה שהאפליקציה תהיה זמינה "משבוע הבא". בנוסף, לפי פרסום החברה, ניתן כבר להירשם מראש להורדה שלה. בעוד שבפרסום לא צוין באילו מדינות היא תהיה זמינה תחילה, מבדיקה שערכנו עולה כי באמצעות חיפוש של ChatGPT בחנות האפליקציות פליי של גוגל ניתן כבר להזמין אותה מראש גם בארץ, כך שהאפליקציה תותקן באופן אוטומטי במכשיר האנדרואיד של המשתמש ברגע שתהיה זמינה להורדה.
1 צפייה בגלריה
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
(צילום: rafapress / Shutterstock.com)
בעוד שניתן לגשת לגרסת הווב של ChatGPT גם מטלפונים ניידים, האפליקציה אמורה להציע חוויה טובה ונוחה יותר למשתמשים. השימוש בה יתאפשר בחינם והיא גם תסנכרן את ההיסטוריה וההגדרות בין מכשירים שונים. האפליקציה אמורה להיות דומה לזו שכבר זמינה לאייפונים ואייפדים, אך באופן שיתאים למכשירי אנדרואיד (אפליקציית ה-iOS מציעה אינטגרציה עם העוזרת החכמה של אפל, סירי, למשל).

עוד בנושא:

הצ'אטבוט המתחרה של גוגל, בארד, לא מגיע בגרסת אפליקציה וזמין רק דרך הווב, אך הצ'אטבוט בינג של מיקרוסופט, שמתבסס בין היתר על מודל השפה GPT-4 של OpenAI זמין באפליקציות לאנדרואיד ול-iOS כבר מפברואר.
האפליקציה של ChatGPT ל-iOS זכתה להצלחה גדולה עם השקתה, עם מעל חצי מיליון הורדות בשבוע הראשון. אבל לפי נתונים עדכניים יותר, נראה כי החברה מוציאה את הגרסה החדשה בתקופה מאתגרת. לפי חברת המחקר SensorTower, גם ההורדות של אפליקציות ChatGPT ל-iOS וגם ההורדות של אפליקציית בינג ירדו ב-38% במהלך חודש יוני.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
במקביל, גם חברת SimilarWeb הישראלית פרסמה נתונים שלפיהם תעבורת הרשת לאתר של ChatGPT ירדה ב-10% במהלך חודש יוני, וגם מספר הדקות שמשתמש מבלה באתר בממוצע ירדו בשיעור דומה. ייתכן שהתזמון הנבחר להשקת האפליקציה לאנדרואיד בא במטרה לנסות להנגיש את השירות לקהל נוסף ולהעלות את נתוני השימוש הכוללים.
התחרות בין השירותים בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית קשה, והזירה הזאת עומדת להפוך להיות אפילו צפופה יותר. היזם הסדרתי אילון מאסק הודיע לאחרונה רשמית כי הוא מקים חברה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית בשם xAI - ובכך יהפוך למתחרה ישיר של חברות כמו גוגל ו-OpenAI (שהוא היה אחד ממקימיה). מאסק נחשב למבקר קולני של אופן פיתוח הטכנולוגיה נכון להיום, וטוען כי הדרך שבה החברה שלו תנקוט תבטיח פיתוח אחראי יותר.