יום מרגש בעמק הסיליקון: אפל צפויה לחשוף הערב (יום ב') את אחד המוצרים המסקרנים ביותר בעולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות - משקפי המציאות המעורבת (MR) שלה. לצד המשקפיים, החברה צפויה להציג במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, גם מחשבי מק חדשים וגרסאות חדשות של מערכות ההפעלה שלה, כולל iOS. האירוע יועבר בשידור חי ב-ynet החל מהשעה 20:00.
2 צפייה בגלריה
הדמיה לא רשמית של קסדת המציאות המדומה של אפל
הדמיה לא רשמית של קסדת המציאות המדומה של אפל
הדמיה לא רשמית של קסדת המציאות המדומה של אפל
(הדמיה: Antonio De Rosa)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המשקפיים של אפל צפויים לשלב שתי טכנולוגיות: מציאות מדומה (VR), שמאפשרת למשתמשים להיטמע בסביבה דיגיטלית לחלוטין, ומציאות רבודה (AR), שמאפשרת לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית של המשתמשים. המשקפיים האלה יהיו שער הכניסה למה שמכונה המטאברס, הגלגול העתידי והתיאורטי של האינטרנט, אם כי עד כה אפל העדיפה להימנע מלהשתמש במונח הזה שהפך למזוהה עם חברת מטא (פייסבוק לשעבר).
מה צפוי באירוע הערב?
(צילום: טל אזולאי)

כמו משקפי סקי

לפי ההדלפות האחרונות, שמגיעות מפיו של כתב בלומברג מארק גורמן שנחשב לאחד המקורות האמינים ביותר בכל הנוגע לאפל, המשקפיים של אפל ייקראו Reality Pro או XR Pro ומערכת ההפעלה שלהם תזכה לשם xrOS. תג המחיר שלהם יעמוד על כ-3,000 דולר.
מבחינה עיצובית המכשיר יזכיר משקפי סקי והוא יכלול גם מסך חיצוני שיציג את את הבעות הפנים של המשתמשים. בתוך המשקפיים יהיה צמד מסכים ברזולוציית 4K והם יכללו גם כמה מצלמות חיצוניות, שמיועדות בין היתר לתיעוד הסביבה ולמדידת מרחק.
2 צפייה בגלריה
WWDC 2023
WWDC 2023
ההזמנה של אפל ל-WWDC 2023
(צילום: אפל)
עוד עולה מהדיווחים של גורמן כי המשקפיים מיועדים בעיקר ליישומי תקשורת בינאישית, וידאו, רווחה אישית (wellness), גיימינג ופרודוקטיביות. אחד האנשים שעבדו על המכשיר כינה אותו "סמל סטטוס" ו"העתיד של המחשב". המשקפיים צפויים להגיע למדפים רק בסוף השנה או בתחילת 2024, ולא ברור אם יימכרו גם מחוץ לארה"ב.
מדובר באחת ההשקות המשמעותיות ביותר של אפל בעשור האחרון ובכניסה ראשונה שלה לשוק המציאות המורחבת (XR). עם זאת, למרות ההערכות כי משקפיים חכמים יחליפו בעתיד את הסמארטפון, אפל לא מצפה ללהיט בסדר גודל של האייפון: לפי בלומברג, החברה מתכוונת לייצר השנה 900 אלף יחידות בלבד. לשם השוואה, בשנת 2022 נמכרו כ-226 מיליון מכשירי אייפון.
למרות זאת, בתעשייה מקווים שההשקה תיתן זריקת מרץ לשוק המציאות המורחבת (XR), שאומנם גדל בשנים האחרונות, אך עדיין נחשב לזעיר בהשוואה לשוק הסמארטפונים ולמוצרי אלקטרוניקה אחרים. אפל כבר הוכיחה בעבר כי כניסה שלה לקטגוריות חדשות - מסמארטפונים ועד לשעונים חכמים - יכולה להוות נקודת מפנה עבור השוק כולו ולהגדיל גם את המכירות של שחקניות אחרות.