משקפי המציאות המעורבת של אפל, Vision Pro, הם אחד המוצרים המסקרנים והמדוברים ביותר בעולם הטכנולוגיה, אבל נכון לעכשיו נראה שהם לא מצליחים לעורר עניין רב בקרב קהילת המפתחים.
2 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
Vision Pro. נוכחות דלילה במפגשים עם מפתחים חיצוניים
(צילום: Josh Edelson / AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי דיווח של בלומברג, אפל קיימה בשבוע שעבר במטה שלה בקופרטינו סדרה של מפגשים עם מפתחים חיצוניים על מנת לאפשר להם לבחון את האפליקציות שלהם על המשקפיים עצמם ולא על סימולטור, אך הנוכחות הייתה דלילה למדי.
ההצלחה של ה-Vision Pro, שיגיעו למדפים בארה"ב בתחילת 2024, תלויה במידה רבה במפתחים חיצוניים שיבנו עבורם אפליקציות שיצליחו להלהיב את הקהל הרחב. למגינת ליבם של בכירי אפל, לאור העובדה שמדובר במכשיר יקר מאוד - כ-3,500 דולר - שהמכירות שלו צפויות להסתכם בכמה מאות אלפי יחידות בשנה בלבד, מנהלים של חברות רבות חוככים בדעתם אם להשקיע משאבים בפיתוח אפליקציות עבורו.
צפו: המשקפיים החכמים של אפל
(צילום: יובל מן)
כמה מפתחים סיפרו לבלומברג כי אפל ביקשה לשמור על המפגשים שהתקיימו בשבוע שעבר בסוד מהתקשורת, ללא הצלחה כמובן. מפתחים אחרים מחו על כך שהחברה קיימה את המפגשים במטה שלה בעמק הסיליקון, ולא ארגנה אירועים דומים עבור מפתחים שנמצאים בחוף המזרחי בארה"ב.
העניין המועט שמפתחים מגלים נכון לעכשיו לא מצביע על כך שה-Vision Pro ייצאו לשוק ללא אפליקציות בכלל: מנכ"ל דיסני, בוב אייגר, השתתף באירוע ההכרזה על המשקפיים והודיע כי החברה תייצר תוכן ייעודי עבורם, וסביר להניח שעוד חברות יילכו בעקבותיה. לפי דיווח של אתר The Information, גם אפל עצמה עובדת על אפליקציות ייעודיות בתחומי הכושר, הבידור והגיימינג.
בנוסף, אפל מאפשרת למפתחים להתאים בקלות את אפליקציות האייפון והאייפד שלהם ל-Vision Pro. זה אומר שאלפי אם לא עשרות אלפי אפליקציות צפויות להיות זמינות עבורם כבר ביום ההשקה, אם כי האפליקציות האלה לא ינצלו את מלוא היכולות של המכשיר החדש. מה שאפל זקוקה לו נואשות זה "קילר-אפ", יישום מנצח שישכנע את הצרכנים לשלוף את הארנק ולרכוש את המשקפיים.
2 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
טים קוק לצד ה-Vision Pro. משתמש במשקפיים באופן יומיומי
(צילום: Loren Elliott / Reuters)

קוק: מי שראה נדהם

האדישות היחסית שבה מתייחסת קהילת המפתחים ל-Vision Pro מצטרפת לדיווחים על חילוקי דעות באפל עצמה לגבי המכשיר ולעובדה שבאירוע ההכרזה עליו ביוני האחרון נמנעו בכירי החברה, ובראשם המנכ"ל טים קוק, להרכיב את המשקפיים בעצמם. בעיני רבים, ההחלטה הזאת הצביעה על הסתייגות מסוימת מהמכשיר ומהעיצוב שלו. ואם כבר מדברים על קוק, מנכ"ל אפל משדר עסקים כרגיל בכל הנוגע למשקפיים החדשים. בשיחה עם משקיעים שערך בשבוע שעבר, עם פרסום הדוחות הרבעוניים של החברה, טען קוק כי "ישנה התרגשות אדירה מסביב ל-Vision Pro" וסיפר כי הוא משתמש במשקפיים באופן יומיומי.
קוק הוסיף כי "כל מי שראה את ההדגמות (של ה-Vision Pro - י"מ) נדהם, בין אם מדובר באנליסטים ובין אם מדובר במפתחים. אנחנו כרגע שולחים יחידות לקהילת המפתחים על מנת שיתחילו לעבוד על האפליקציות שלהם".