גוגל הכריזה היום (ג') על שורה של עדכונים ושינויי מדיניות שאמורים לספק חוויית שימוש בטוחה יותר לילדים ובני נוער. בין היתר תאפשר ענקית הטכנולוגיה לקטינים להסיר תמונות שלהם מתוצאות החיפוש ב-google images, תפסיק להציג לבני 18 ומטה פרסומות ממוקדות בהתאם לגיל, מגדר ותחומי עניין, וכן תפעיל עבורם כברירת מחדל הגדרת "חיפוש בטוח" שמסנן תוכן למבוגרים.

עוד כתבות על גוגל:

2 צפייה בגלריה
ילדים
ילדים
גוגל. העדכונים אמורים לסייע לשמור על בטיחות הילדים
(צילום: shutterstock)
"טכנולוגיה סייעה במהלך המגפה לילדים ובני נוער להמשיך ללמוד במשך הסגרים ולשמור על קשרים עם בני משפחה וחברים", נמסר מגוגל, "ככל שילדים ובני נוער מבלים יותר זמן באינטרנט - הורים, מחנכים, מומחים לבטיחות ילדים ופרטיות וקובעי מדיניות מודאגים, בצדק, בנוגע לשאלה כיצד לשמור עליהם בטוחים. אנחנו בקשר עם קבוצות אלה ותמיד עובדים על דרכים חדשות להתאים את חוויות המוצר ובקרות המשתמש שלנו, במיוחד עבור אנשים צעירים יותר".
אחד השינויים המשמעותיים יותר שעליהם הכריזה גוגל קשור לחיפוש תמונות ברשת. בחברה אומרים כי בשבועות הקרובות יציגו מדיניות חדשה שתאפשר לכל אדם מתחת לגיל 18, או להורה או לאפוטרופוס שלו, לבקש להסיר את התמונות שלו מהתוצאות בשירות google images. "הסרת תמונה מחיפוש אינה מסירה אותה מהאינטרנט", מדגישים בגוגל, "אך אנחנו מאמינים ששינוי זה יעזור לתת לצעירים שליטה רבה יותר על התמונות שלהם באינטרנט".
2 צפייה בגלריה
יוטיוב קידס
יוטיוב קידס
שירות יוטיוב קידס
( צילום: Shutterstock)
בגוגל מבטיחים לחסום פילוח מודעות בהתאם לגיל, מגדר או תחומי העניין של קטינים מתחת לגיל 18. עם זאת, יהיה ניתן עדיין להציג להם מודעות ממוקדות לפי פרמטרים אחרים, למשל מיקום, התוכן שצפו בו ועוד. עוד שינוי נוגע להיסטוריית המיקומים של המשתמשים: מתחת לגיל 13 אין אפשרות להפעיל את פיצ'ר היסטוריית המיקומים, שכבר בוטל כברירת מחדל עבור כל המשתמשים, ובקרוב כל המשתמשים מתחת לגיל 18 לא יוכלו להפעיל אותו. בחנות האפליקציות גוגל פליי יופיע סעיף בטיחות חדש שיאפשר להורים לדעת אילו אפליקציות פועלות בהתאם למדיניות המשפחות של גוגל. "אפליקציות יידרשו לחשוף כיצד הן משתמשות בנתונים שהן אוספות ביתר פירוט, מה שיקל על ההורים להחליט אם האפליקציה מתאימה לילדים שלהם, לפני שהם מורידים אותה", נמסר מהחברה. ביוטיוב, תשנה גוגל את הגדרת ברירת המחדל בהעלאת סרטונים לאפשרות הפרטיות המחמירה ביותר בגילאי 13-17, כך שהסרטונים יהיו פרטיים ולא חשופים לציבור הרחב. בנוסף, אומרים בגוגל, "נדגיש בצורה בולטת יותר את פיצ'ר הרווחה הדיגיטלית, ונספק אמצעי הגנה וחינוך לגבי תוכן מסחרי". במנוע החיפוש, תרחיב גוגל את השימוש ב"חיפוש בטוח" (SafeSearch) שנועד לסנן תוצאות שאינן מתאימות לילדים. ההגדרה הזאת כבר מופעלת כברירת מחדל לילדים מתחת לגיל 13 שחשבונם מנוהל באמצעות Family Link, השירות שמאפשר להורים לפקח אחר השימוש של ילדיהם. בחודשים הקרובים החיפוש הבטוח יופעל גם עבור משתמשים מתחת לגיל 18 ויהפוך לברירת המחדל לבני נוער שפותחים חשבונות חדשים.