אינדונזיה נגד העולם: הממשל האינדונזי חסם בסוף השבוע האחרון שורת שירותים טכנולוגיים, בהם יאהו, פייפאל וחנות המשחקים הגדולה בעולם סטים, משימוש ברחבי המדינה. ההחלטה לחסימת השירותים מגיעה בהתאם לרגולציית ניהול התוכן החדשה במדינה, המחייבת שירותים טכנולוגיים לבצע מספר פעולות על מנת לקבל אישור פעולה מלא.
עוד כתבות שיעניינו אתכם:
הרגולציה החדשה של אינדונזיה היא חלק מחוק בשם "MR5" שהוצג לראשונה בשנת 2020. על פי הדיווח שפורסם ברויטרס, עיקרי החוק כוללים מספר תקנות בנושאי סינון וחשיפה של אזרחי אינדונזיה לתכנים דיגיטליים שונים. החוק מתיר לממשל האינדונזי את היכולת לקבל גישה לנתוני משתמשים ספציפיים בתחומה, וכן לפעול להסרת תוכן מסוים שעשוי "להפריע לסדר הציבורי". עוד מחייב החוק את הפלטפורמות השונות לפעול בהתאם ולהסיר תכנים בתוך זמן קצוב מרגע דיווחם.
בהתאם לחוק החדש חייב הממשל האינדונזי את שלל נותנות השירות הדיגיטליות להירשם למאגר המידע הממשלתי על מנת לקבל אישור פעולה במדינה, כשהדדליין לרישום למאגר היה ביום רביעי האחרון, שהוארך ליום שישי, ככל הנראה עקב חוסר ההיענות של מספר חברות ותאגידים טכנולוגיים לבקשת הרישום. חברות טכנולוגיות רבות מיהרו להירשם, בהן מיקרוסופט, גוגל, אמזון, טיקטוק, טוויטר, נטפליקס וספוטיפיי, אך מספר חברות טרם נרשמו ולכן נחסמו.
כאמור, בחלוף הדדליין לרישום נחסמו במדינה מגוון רחב של שירותים טכנולוגיים שלא נרשמו למאגר הממשלתי באינדונזיה. בין השירותים השונים ניתן למצוא שמות די גדולים בתעשייה כגון פייפאל, שירות התשלומים הפופולרי בעולם, וכן את סטים, חנות המשחקים הגדולה ביותר בעולם. לצידם נחסמו במדינה מספר שירותים נוספים כגון אתרי תאגיד יאהו, זאת לצד חנויות המשחקים של חברת אפיק גיימס וחברת EA. מרבית מנותני שירות אלה, בהם חברת Epic Games ו-Valve ופייפאל טרם הגיבו לחסימות.
הביקורת על החוק החדש באינדונזיה לא איחרה לבוא, ורבים טוענים שמדובר למעשה בפגיעה קשה במשתמשים ובפרטיותם. מעבר לכך נרשמה ביקורת גם כלפי ההתנהלות מול נותני השירות עצמם, שכעת "עומדים לחסדי הממשל" ומחויבים לציית לחוקיו. מוקדם יותר החודש שיגר ה-EFF (ר"ת Electronic Frontier Foundation, קרן החזית האלקטרונית) מכתב חריף בנושא החוק שקרא לממשלה לבטלו.