האם שיתופי פעולה בין משתמשים הוא עתיד הרשתות החברתיות? טוויטר בוחנת בימים אלה פיצ'ר חדש, שזכה כבר להצלחה באינסטגרם, שיאפשר לשני משתמשים לכתוב ולערוך את אותו הציוץ. הפיצ'ר מיועד לשימוש לכלל המשתמשים, וככל הנראה מדובר בעניין של זמן עד שנראה אותו מגיע גם לשאר הרשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מפייסבוק דרך אינסטגרם ועד טיקטוק, בסופו של דבר, הרשתות החברתיות רוצות בדבר אחד: להשאיר אותנו בתוכן, ולכמה שיותר זמן. לשם כך הן עובדות במרץ על פיצ'רים חדשים שיהפכו את החיים שלנו לקלים יותר, ואת חוויית השימוש שלנו, בין אם אנחנו משתמשים פשוטים או יוצרי תוכן בעלי אלפי עוקבים, לפשוטה יותר.
לפי הסטארט-אפ הישראלי Watchful, המנתח מיליוני חוויות דיגיטליות ביום בכל העולם, בימים אלה בוחנת טוויטר פיצ'ר חדש, שיאפשר לשני משתמשים שונים לכתוב ולערוך את אותו הציוץ. הפיצ'ר המדובר כבר קיים באחת המתחרות הגדולות של טוויטר, אינסטגרם, שם זכה להצלחה רבה. כעת, הגעתו של הפיצ'ר החדש לטוויטר מספקת זווית חדשה על הטרנדים החדשים שצפויים להיכנס לעולם הרשתות החברתיות של שנת 2022, שיתמקדו ככל הנראה בקידום פרויקטים ושיתופי פעולה של ארגונים ואנשים פרטיים בכל רחבי העולם.
טניה אולנייקטניה אולנייקצילום: Watchful
"בשנת 2022 הטרנד יתרחב ויהפוך לבלתי נפרד מכל הרשתות החברתיות", מעריכה טניה אולנייק, אנליסטית ב-Watchful. "עולם הרשתות החברתיות כל כך תחרותי, שאף חברה לא יכולה להישאר מאחור מבחינת יכולות וחדשנות דיגיטליות. כפי שהתרגלנו לעבוד ביחד על גוגל דוקס, כך גם עריכה משותפת של פוסטים ויצירה משותפת של תכנים תהיה מרכיב חשוב בהתנהלות הדיגיטלית שלנו".
על אף שנראה שמדובר בתוספת די פשוטה וקלה ליישום, עבור הרשתות החברתיות מדובר בשינוי גדול למדי. לפי מנכ"ל Watchful, איתי כהנא, הפיצ'ר החדש "מצריך עבודה רבה מתחת לפני השטח על מנת לוודא שההטמעה תהיה חלקה לכלל המשתמשים בפלטפורמה".
2 צפייה בגלריה
הפיצ'ר החדש של טוויטר
הפיצ'ר החדש של טוויטר
הפיצ'ר החדש של טוויטר
(צילום: Watchful)
הבדיקות של הפיצ'ר החדש בטוויטר לא הפתיעה את אנשי Watchful. "אנחנו מבצעים ניתוחי עומק של מוצרים דיגיטליים על ידי שימוש באלגוריתמים, המאפשרים לנו לנתח את היכולות הדיגיטליות של הפלטפורמות השונות", מסביר כהנא. "כמו כן, אנחנו עושים שימוש ביוזרים שמריצים את כל הניתוחים עליהם, המשתמשים בפלטפורמות ומאפשרים לנו לאסוף נתוני המראים לנו את דפוסי הפעילות של הפלטפורמות השונות".
כפי שזה נראה, הפיצ'ר החדש יהפוך לחלק בלתי נפרד מהדרך בה מועברים קמפיינים שיווקיים ותכנים נוספים אחרים בפלטפורמות החברתיות השונות. הודות ליכולת ליצור תכנים משותפים, חברות ואנשים פרטיים כאחד יכולים בשיתוף פעולה להגיע לקהל חשיפה רחב יותר, ובכך להפיק יותר רווחים.
ב-Watchful מסבירים כי "בדרך כלל יש אינדיקציה ראשונית מסוימת לכך שהחברה עובדת על הטמעת פיצ'ר חדש, שמתממשת לאחר מכן על ידי הרצת תכניות בדיקת בטא בקרב משתמשים מסוימים, והרשתות החברתיות בוחנות את רמת השימוש של הפיצ'ר בפועל (כמות השימוש בפיצ'ר, סוג הפוסטים המקודמים באמצעותו וכו') במגוון ערוצים. יחד עם זאת, אף פעם אי אפשר לדעת אם ומתי ישולב הפיצ'ר באופן רחב לכלל המשתמשים".