עוד תקלה של מטא: חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק הסירה אתמול (ג'), לכאורה בטעות, תמונות של תצפיתניות חטופות שפורסמו באינסטגרם. התמונות המקוריות פורסמו על ידי דובר צה"ל כדי לסייע בהסברה ולאפשר למשפחות החטופים ולפעילים שונים בנושא תכנים שניתן לשתף ברשתות החברתיות להעלאת המודעות לסוגיה.
2 צפייה בגלריה
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
הסיבה להסרה לפי ההסבר שמטא סיפקה בשירות היא "שיתוף של תכנים המהווים סמל, עידוד או תמיכה באנשים וארגונים המוגדרים על ידינו כסכנה". הפוסט המקורי פורסם לבקשת משפחות החטופים וכלל את תמונות החטופות שנחשפו אתמול על ידי מטה משפחות החטופים. ככל הנראה עקב זיהוי בטעות של תמונת התצפיתניות החטופות עם תוכן שמקורו בחמאס.
הפוסט המדובר והודעת ההסרה פורסמו לראשונה על ידי עיתונאי ידיעות אחרונות ו-ynet רז שכניק בציוץ ברשת X. "אינסטגרם הסירו את הפוסט על התצפיתניות החטופות בטענה של ״סיכון״. זו לא פעם ראשונה שקבוצת Meta נוקטת עמדה כביכול נוכח תלונות (מופרכות) של פרו פלסטינים. לפחות כאן ב-X זה לא קורה", כתב שכניק בציוץ שלו שכלל את הודעת ההסרה של מטא.
לאחר בירור הנושא ולבקשת מטה משפחות החטופים שפנה לחברה, הודיעה מטא שהיא תשחזר לאלתר את התמונות שהוסרו. בחברה לא סיפקו הסבר לסיבה שבגינה מערכת סינון התוכן שלה זיהתה את התמונות כתוכן אסור, כאמור התמונה אכן מקורה בחמאס שהעביר אותה כדי לייצר מועקה בקרב הציבור הישראלי. עם זאת היא לא התחייבה שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד. בחברה הדגישו שהם אוסרים רק על תוכן שמקורו בחמאס או שמעודד את הארגון. תכנים שמקורם בדובר צה"ל לא אמורים להיות מוסרים.
לאחרונה ניכר שמטא מנסה מאוד להלך בין הטיפות בכל הנוגע לתכנים פוליטיים או בעלי זיקה לאירועים אקטואליים. לפני מספר חודשים היא הודיעה שתצמצם ככל הניתן את ההפצה של תכנים כאלה ברשתות החברתיות שלה. היא למשל הודיעה שלא תסיר באופן אוטומטי תכנים עם המילה "שאהיד".
לפני מספר שבועות היא הסירה שתי רשתות השפעה, האחת איראנית והשנייה ישראלית שהפיצו תכני תעמולה. עוד התברר שבמקרים רבים החברה נוהגת להקטין את התפוצה של תכנים הקשורים לפעולות הסברה ברשתות החברתיות של משפיענים ישראלים. עם זאת לאחר מכן הודיעה החברה שהחליטה לשנות את ההתייחסות שלה לתכנים אנטי-ציוניים ולהגדיר אותם כאנטישמיים.
2 צפייה בגלריה
אחת מתמונות התצפיתניות החטופות שהוסרה על ידי מטא
אחת מתמונות התצפיתניות החטופות שהוסרה על ידי מטא
אחת מתמונות התצפיתניות החטופות שהוסרה על ידי מטא
(צילום מסך: אינסטגרם)
בתגובה לשאלת ynet מסרה מעיין שריג, סמנכ״לית תקשורת של מטא: "בשונה מהמדיניות שלנו לגבי הסרה של תוכן של החטופים שהופק על ידי חמאס, ההחלטה לגבי תמונת התצפיתניות בשבי היא שהיא לא מפרה את המדיניות מאחר שהיא לא הופקה ופורסמה בידי חמאס, אלא נמצאה על ידי צה״ל, והופצה על ידי משפחות החטופים כסימן חיים ובמטרה להעלות מודעות. לכן התמונה תשוחזר בחשבונות מהם הוסרה".