אפל לא תציע את הבינה המלאכותית שלה - Apple Intelligence - במכשירי האייפון שיושקו במהלך ספטמבר הקרוב כך על פי דיווח של סוכנות בלומברג אמש (א'). להזכיר, במהלך כנס המפתחים האחרון של החברה, היא הציגה לראשונה את יכולות הבינה המלאכותית למכשיריה ובראשן שדרוג ראשון לסייענית הקולית סירי ותכונות נוספות כגון: הטמעה של ChatGPT באייפון, כלי כתיבה מבוססי AI, כלים ליצירה ועריכה של תמונות ותמלול שיחות בזמן אמת.
1 צפייה בגלריה
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
(צילום: DenPhotos / Shutterstock.com)
ואולם כל אלה ככל הנראה עדיין לא מספיק יציבים כדי שאפל תשחרר אותם בתאריך היעד. מהדיווח עולה שהחברה מנסה לתקן באגים בהם נתקלה. מקורות טענו שהפיצ'רים יגיעו "כמה שבועות לאחר השקת גרסה 18 של מערכת ההפעלה iOS של האייפון 16", אך ככל הנראה שמדובר בהערכות בלבד. בנוסף, אם להיות הוגנים, אפל עצמה לא הבטיחה שהיכולות יגיעו בזמן. למעשה היא נתנה מפת דרכים די כללית במהלך הכנס והתחייבה רק למהלך 2024 עד 2025 כתאריכי יעד.
מנגד, החברה כן תציע למפתחים גישה לגרסאות הבטא כבר מהשבוע הבא. כדי להבטיח השקה חלקה ככל האפשר, אפל חייבת את שיתוף הפעולה של המפתחים באקוסיסטם של האייפון והאייפד. הם אלה שיכולים למצוא את הבאגים העיקריים ולסייע לה לגהץ אותם. מדובר בהתגייסות רצינית עבור המפתחים וזאת מכיוון שעבור אפל ההימור גדול מאוד - אולי הגדול ביותר מאז השקת סירי לפני כמעט 15 שנה.
תחום הבינה המלאכותית היוצרת פרץ לחיינו לפני כשנתיים, אך עם הזמן התברר שמדובר פעמים רבות בשירותים שרחוקים מאוד ממה שניתן לתאר כיציבים ואמינים. בין ההזיות, לבאגים ולהטיות המובנות במאגרי המידע שמשמשים לאימון מודלי ה-AI הגדולים, מדובר בטכנולוגיה מאוד בוסרית. אין זה פלא שאפל, שלא נוהגת לשלב טכנולוגיות עליהן אין לה שליטה ישירה במוצריה, מהססת עדיין.
מספיק שסירי תפלוט שטות או שפיצ'ר יצירת התמונות יעליב מישהו כדי שאפל תספוג אסון יח"צ בקנה מידה גלובלי. עבור החברה זה יכול להיות מתורגם גם לאסון כלכלי וירידה חדה בשווי המניה. משהו שטים קוק, מנכ"ל החברה, לא יקבל בשום צורה. אין ספק ששילוב AI יכול להיות יתרון לא קטן עבור אפל, גם כי היא נדרשת לסגור את הפער מול מיקרוסופט, מטא, אמזון וגוגל, שכולן כבר הראו מעורבות אקטיבית בתחום, וגם כי היא באמת יכולה להעניק גושפנקה רשמית לכך שמדובר בטכנולוגיה שימושית ויעילה. עם זאת, בינתיים נראה שהמשתמשים יאלצו להמתין עד שהיא תהיה בטוחה מספיק בעצמה.