מיקרוסופט תשלם סכום של כ-1.4 מיליון שקל לכ-14 אלף מלקוחותיה בישראל - כך עולה מפסק דין שאישר הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2018 נגד מיקרוסופט ישראל, מיקרוסופט קורפוריישן ומיקרוספוט אירלנד.
עוד כתבות על מיקרוסופט:
המבקש, עו"ד יוני בן סימון, טען באמצעות עו"ד גלית דליות כי רכש שני מינויים בתשלום שנתי למוצרי החברה - Microsoft Answer Desk Assure ומנוי ו-Office 365 Personal. בן סימון טען כי המינוי למוצר הראשון הוצג כמינוי לתקופה קצובה בת שנה בלבד, אך הוא חודש אוטומטית לתקופה של שנה נוספת בניגוד לדין. בנוגע למוצר השני, בן סימון טען כי לא ניתן היה לבטל את המינוי אליו, ולא לקבל החזר יחסי בגין הביטול.
מיקרוסופט טענה כי יש לדחות את בקשת האישור להסדר פשרה. לטענתה, נמסר לבן סימון מידע מלא ותנאי הביטול הוצגו לפני הרכישה וגם לאחריה. בהמשך פנו הצדדיים להליך גישור בפני השופט בדימוס יצחק ענבר, שבסיומו הגיעו להסדר פשרה שאושר ביום חמישי האחרון. במסגרת הפשרה סוכם כי מיקרוסופט תפצה בסך הכל כ-14,100 לקוחות זכאים, אם ניתן יהיה לאתרם.
כל לקוח יהיה זכאי לקבל פיצוי ישירות בהתאם לפרטיו, והסכום הוא תלוי המוצר שרכש. למשל, הפיצוי ללקוחות Assure ייעשה כך שמספר הלקוחות אשר חויבו בגין השירות החל מהשנה השנייה יוכפל ב-305 שקלים (הסכום ששילם המבקש עבור השנה השנייה). מהתיק עולה כי מספר הלקוחות בקבוצה זו עומד על ,783ובהתאם סכום הפיצוי הכולל הוא כ-238 אלף שקל. הפיצוי יינתן בתוך 45יום מהמועד שבו פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה יהפוך לסופי ויוענק באמצעות זיכוי לאמצעי התשלום שאיתו שולם הכסף עבור המוצר. אם לקוחות לא יאותרו, הפיצוי יועבר לקרן תביעות ייצוגיות.
ביחס להסדרה בעתיד הוסכם כי מיקרוסופט תאפשר קבלת החזר יחסי בעת ביטול מינויים של .Microsoft 365 עוד עולה כי רכישת מינוי Assureהוצאה משימוש בישראל במרץ 2021 ועל כן הסדרה עתידית אינה רלוונטית לגביו. השופט אבי פורג אישר את הסדר הפשרה וקבע כי "הסדר הפשרה עם מיקרוסופט, ראוי והוגן".
מעו"ד גלית דליות, באת כוח המבקש נמסר: "מדובר בהסכם פשרה במסגרתו תאגיד בינלאומי מהגדולים בעולם שמתחייב לפעול כלפי הלקוחות הישראלים בהתאם לחוק הגנת הצרכן, ובכלל כך לאפשר להם ביטול עסקאות וקבלת החזר יחסי, וזאת בנוסף לפיצוי והשבת כספים על גביית היתר בעבר".
ממיקרוסופט לא נמסרה תגובה.