גוגל מתקדמת שלב נוסף בפיתוח משקפי AR (מציאות רבודה): החברה הודיעה כי תחל לבחון את האב-טיפוס שפיתחה בסביבה חיצונית החל מחודש אוגוסט. טכנולוגיית מציאות רבודה מציגה אלמנטים דיגיטליים על גבי הסביבה הפיזית, ובעתיד משקפי AR עשויים להחליף מכשירים כמו סמארטפונים. עם זאת, האתגר בפיתוח שלהם הוא רב, בין היתר בשל הצורך לפתח מכשיר קל ונוח ללבישה.

עוד בנושא:

לפני מספר חודשים חשפה גוגל בכנס המפתחים שלה "גוגל I/O" כי היא מפתחת אב-טיפוס למשקפי מציאות רבודה שמסוגלים לתרגם דיבור בזמן אמת, ולהציג למשתמש שחובש אותם כתוביות למה שנאמר מול עיניו. המכשיר שהוצג היה מרשים ונראה כמו משקפיים רגילים לחלוטין, אך בחברה לא דיברו על תאריך השקה למוצר. כעת, בגוגל אומרים כי המשקפיים שהיא מפתחת יסייעו בפונקציות כמו תרגום, תמלול וניווט בזמן אמת.
2 צפייה בגלריה
Google Glass
Google Glass
אב הטיפוס שגוגל הציגה
(צילום: Google)
"לבחינה בסביבת מעבדה בלבד יש את המגבלות שלה", הסביר ג'סטון פיין, מנהל מוצר בחברה, בפוסט בבלוג הרשמי שבו הודיע על המבחן החדש. "זה יאפשר לנו להבין טוב יותר איך המכשירים האלה יכולים לסייע לאנשים בחיי היום יום שלהם. ותוך כדי שאנחנו מפתחים חוויות כמו ניווט ב-AR, זה יעזור לנו לקחת בחשבון גורמים כמו מזג האוויר וצמתים עמוסים - דברים שעשוי להיות קשה, ולעתים בלתי אפשרי, לייצר באופן מלא בסביבה סגורה". עוד נכתב כי "מציאות רבודה פותחת דרכים חדשות לאינטראקציה עם העולם סביבנו. היא יכולה לעזור לנו לגשת למידע שאנחנו צריכים במהירות ובקלות".
לפי הודעת החברה, כמה עשרות עובדים ומספר בוחנים חיצוניים יבדקו את המכשירים, והבדיקה תיעשה באזורים נבחרים בארה"ב, "עם מגבלות נוקשות לגבי המקומות שבהם הבוחנים יכולים לפעול, וסוגי הפעילויות שהם יכולים לקחת בהם חלק". בין היתר לא ייעשה שימוש במשקפיים בבתי ספר, משרדי ממשלה, כנסיות, הפגנות ואזורים רגישים נוספים. בנוסף, הבוחנים יעברו הכשרה שנוגעת למכשירים, לפרטיות ולבטיחות.
חלק מאבי הטיפוס ייראו כמו משקפיים רגילות, אבל תהיה להן תצוגה פנימית, מצלמה ומיקרופון. בעוד שגוגל הצהירה כי המשקפיים לא יאפשרו לצלם תמונות או להקליט וידאו, ייעשה שימוש במידע חזותי כדי לאפשר תרגום טקסטים בסביבה או הצגת הוראות ניווט. אינדיקטור של תאורת LED יסמן לאנשים בסביבת הלובש אם המשקפיים שומרים מידע חזותי כזה לצורכי ניתוח ואיתור באגים, והם יוכלו לבקש שהמידע יימחק.
2 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
(צילום: AP)
גוגל ככל הנראה שמה דגש גדול כל כך על נושא הפרטיות של המכשיר גם בשל ההיסטוריה שלה - גוגל גלאס, אחד ממוצרי ה-AR הראשונים יצא לפני כמעט עשור ונכשל. בשל המצלמה ששולבה בו, אנשים חששו להיות מוקלטים ללא ידיעתם בזמן שהם בסביבת הלובש, והחברה ספגה על כך ביקורת רבה. לבסוף, גוגל שינתה את ייעוד המוצר ופנתה איתו ללקוחות עסקיים, ולא לצרכנים פרטיים. "עדיין מוקדם, ואנחנו רוצים לעשות את זה נכון, לכן אנחנו לוקחים את זה לאט, עם התמקדות בהבטחת הפרטיות של הבוחנים וכל מי שסביבם", נכתב בבלוג.
גוגל מתחרה נגד חברות נוספות, בהן הענקיות מטא ומיקרוסופט בפיתוח משקפי AR שיהיו ידידותיים לצרכן הפרטי. לפי שמועות ודיווחים רבים, גם אפל מפתחת מוצר כזה, ואף ייתכן כי היא מתכננת להשיק אותו בשנה הבאה.