הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, ובעוד שהיא מביאה לחיינו יתרונות רבים, אותה התקדמות מביאה איתה גם לא מעט אספקטים שליליים. מהסכנות להיחשף לתכנים קשים ופוגעניים ברשת, דרך FOMO (פחד מהחמצה) מוגבר ועד לחששות מעתיד שישלט על ידי בינה מלאכותית. לפעמים נדמה שהעבר היה פשוט יותר, ונראה כי אמריקאים רבים, ובעיקר בני דור ה-X ומילניאלים מבוגרים יותר, מתחברים לתחושה הזו.

עוד בנושא:

סקר חדש שנערך בארה"ב הציג למשיבים את השאלה - האם ירצו לחזור לתקופה בה האנושות לא הייתה "מחוברת", כלומר, לפני שלאנשים הייתה גישה רחבה לאינטרנט ולסמארטפונים. הרוב הגדול, בסך הכל 67% מהמשיבים אמרו כי אם תהיה להם ברירה, יעדיפו את העולם כפי שהיה אז. תוצאות הסקר כללו פילוח של המשיבים לפי קבוצות גיל. עולה ממנו כי 77% מהאמריקאים בגילאי 54-35 היו רוצים לחזור לתקופה כזו - בני גילאים אלו אכן חיו בתקופה כזו ומסוגלים להעריך את ההבדל באורח החיים. בקרב צעירים יותר, בני 34-18 שחלקם כבר גדל בתקופה "מחוברת" יותר, עדיין הייתה הסכמה רחבה עם האמירה הזו, אך בשיעור נמוך יותר שעמד על 63%. השיעור הנמוך ביותר של הסכמה נרשם דווקא בקרב קבוצת הגיל המבוגרת ביותר, 55 ומעלה, אצלם רק 60% מהמשיבים הביעו רצון לחזור לתקופה כזו.
1 צפייה בגלריה
תסכול מחשב
תסכול מחשב
רבים מהמשיבים היו רוצים לחזור אחורה בזמן
(צילום: שאטרסטוק)
הסקר נערך על ידי חברת מחקר השוק Harris Poll ופורסם באתר Fast Company, ופרט לשאלה שמשווה את ההווה לעבר, הוא בחן גם את העמדות של המשיבים לגבי טכנולוגיה בשאלות נוספות. באופן מפתיע, למרות תחושת הנוסטלגיה שעלתה מהתגובות לשאלה הקודמת והרצון לחזור לעולם פחות טכנולוגי - לא פחות מ-90% מהמשיבים גם אמרו כי חשוב לשמור על "ראש פתוח" לגבי טכנולוגיות חדשות. כמחצית מהמשיבים אף העידו על עצמם כי הם נוטים לאמץ טכנולוגיות חדשות לפני רוב האנשים.
לעומת זאת, בשאלות אחרות חזר סנטימנט שלילי יותר בקרב המשיבים לגבי ההתפתחויות הטכנולוגיות - מעט מעל מחצית אמרו כי קצב ההתפתחות של טכנולוגיות חדשות הוא מטלטל עבורם, ואחוז דומה גם אמר כי סביר יותר שהטכנולוגיה מפלגת בין אנשים, ולא מאחדת אותם. בקרב בני 35 ומטה, 57% מהמשיבים הביעו תמיכה באמירה זו.