פיצ'ר חדש ביוטיוב ידגיש את החלקים שזכו להכי הרבה צפיות חוזרות (Replay), ויהיה זמין בגרסאת הווב וגם באפליקציה לאנדרואיד ו-iOS. הפיצ'ר אומנם היה זמין כבר למנויי השירות בתשלום יוטיוב פרימיום, אך כעת הוא מושק בצורה נרחבת יותר לכל משתמשי יוטיוב.

עוד בנושא:

החלקים הפופולריים ביותר בסרטון, שזכו להכי הרבה צפיות חוזרות יודגשו בגרף אפור, כאשר ככל שהחלק בגרף גבוה יותר, כך החלק בסרטון נוגן יותר פעמים. המטרה היא שתוכלו למצוא במהירות את אותם חלקים, במיוחד בסרטונים ארוכים יחסית.
1 צפייה בגלריה
יוטיוב
יוטיוב
יוטיוב
(צילום: shutterstock)
פרט לפיצ'ר הזה, החברה הודיעה על אפשרות חדשה בשם Single Loop שבעזרתה ניתן יהיה לנגן סרטון יחיד שוב ושוב (Repeat) ללא הפסקה. הגישה אליה היא דרך אותו תפריט שבו ניתן להפעיל כתוביות, ולשלוט באיכות הווידאו.
חידוש נוסף הוא שבמצב של מסך מלא יופיע פאנל שיציג מידע כמו תיאור הווידאו, הפרקים שלו ותגובות. כמו כן, תתווסף אפשרות גישה ללחצנים כמו לייק, דיסלייק, תגובה או שיתוף גם במצב זה.
יוטיוב הודיעה כי מנויי הפרימיום יזכו לבחון דרך שבה יוכלו "לחפש את הרגע המדויק בווידאו שבו אתם רוצים לצפות", אך לא פירטה בנושא. כל הפיצ'רים החדשים נוספים לפיצ'רים שכבר קיימים שמאפשרים לחלק סרטון ארוך לפרקים קצרים, או לסמן חלקים שונים בו באמצעות הכוונה לרגע בו הם מתחילים. יוטיוב אף מאפשרת יצירת פרקים באופן אוטומטי ולאחרונה הודיעה כי תשיק זאת גם במובייל.

תחרות לטיקטוק

הפיצ'ר שמאפשר לדלג לחלק הפופולרי בסרטון עשוי לסייע ליוטיוב בתחרות עם טיקטוק: החברה מבית גוגל מזוהה עם סרטונים ארוכים יחסית, אך בשנים האחרונות עלה הביקוש לסרטונים קצרצרים באורך של כמה עשרות שניות, כפי שמוכיחה ההצלחה הגדולה של טיקטוק. זה לא הצעד הראשון של יוטיוב בתגובה לרשת החברתית הסינית: ב-2020 הציגה החברה את "שורטס", מתחם סרטונים קצרים שמשולב באפליקציה הרגילה, ושואב השראה ברורה מטיקטוק. הפיצ'ר החדש אומנם עשוי לתת ליוצרים בפלטפורמה תובנות על מה שבעיקר מעניין את צופיהם, אך גם עשוי לשים אותם תחת יותר לחץ, וכן לגרום לכך שיתמקדו רק בחלק קטן מהסרטון שיצרו.
גוגל ערכה בשבוע שעבר את כנס המפתחים השנתי שלה וחשפה שורה של חידושים, בהם דרך לחפש תמונות של פריטים שונים על מנת לרכוש אותם באיזור המגורים של המשתמש, הצגה אימרסיבית של ערים שונות בגוגל מאפס, ואפילו אב-טיפוס למשקפי AR שיאפשרו תרגום של הסביבה בזמן אמת.