אפל מתכננת לשלב בקרוב כמות גדולה יותר של פרסומות ברחבי מערכות ההפעלה השונות שלה. במסגרת השינוי יופיעו פרסומות גם באזורי תוכן ובאפליקציות חדשות שבהן לא נראו פרסומות בעבר - כך על פי דיווח של בלומברג.
עוד כתבות שיעניינו אתכם:
העיסוק של אפל בנושא הפרסומות עורר לא מעט רעש בעבר, למשל כאשר השיקה בשנה שעברה את כלי סינון המעקב שלה שנקרא App Tracking Transparency. המטרה של הכלי פשוטה: לאפשר למשתמשים להחליט איזה אפליקציות יכולות לעקוב אחריהם בכל רגע נתון, כולל בזמן שהם לא משתמשים באותה אפליקציה בפועל.
אפל השיקה את הכלי בטענה שהוא יסייע למשתמשים להרגיש בטוחים יותר בזמן השימוש שלהם במכשירי החברה, זאת כיוון שכעת סופק להם כלי ייעודי שיאפשר להם לשלוט באופן מלא על הגישה של מקורות זרים למידע האישי שלהם. מי שפחות אהבו את כל העסק הזה היו כמובן מפתחי אפליקציות, ובראשם ענקיות התוכן והטכנולוגיה כגון מטא וחברת סנאפ (שעומדת מאחורי סנאפצ'ט), שטענו כי הפסידו מיליארדי דולרים בעקבות השינוי של אפל.
על פי הדיווח שפורסם על ידי מארק גורמן, עיתונאי בלומברג הנחשב לבעל מקורות מצוינים באפל, ענקית הטכנולוגיה תחל לשלב בקרוב יותר פרסומות בקרב מערכות ההפעלה השונות שלה, עם דגש מרכזי על יותר פרסומות שיופיעו במערכות ההפעלה ובאפליקציות של האייפון (iOS) והאייפד (iPadOS). גורמן טוען שהסיבה להגדלת הכמות של הפרסומות היא הרצון הלא מפתיע של אפל לעשות יותר כסף, והוא אף הגדיר את מאמציה החדשים בתחום כחלק מהחיפוש אחר "מנוע ההכנסות הגדול הבא שלה".
עד כה הופיעו הפרסומות של אפל בעיקר בתוך חנות האפליקציות שלה, באפליקציות המניות והחדשות וכן בחלק מאזורי התוכן של האייפון, האייפד והמק. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה החלה החברה להרחיב את הופעתן של הפרסומות גם לאפליקציות ושירותים אחרים מטעמה, בהם שירות אפל TV פלוס. ראוי לציין כי אותן פרסומות הן לרוב פרסומות הקשורות למערכת בהן הן מוצגות - כך למשל פרסומות באפסטור יהיו לרוב פרסומות לאפליקציות מומלצות ולא פרסומות "רגילות".
הפרסומות בדרך ל-Maps?
כעת, אפל שואפת להגדיל באופן משמעותי את כמות הפרסומות שמשתמשי האייפון יזכו לקבל, זאת בעקבות הרצון של החברה להגדיל את הרווחים שלה מאותן פרסומות. טוד טרסי, סגן הנשיא האחראי על פלטפורמות הפרסום באפל, אמר כי הפרסומות מכניסות לאפל קרוב ל-4 מיליארד דולר בשנה, ושהוא שואף "להגדיל את העסק באופן משמעותי", במטרה להגדיל את הרווחים למספר "דו-ספרתי".
אז מה כל זה בעצם יכול להגיד על העתיד? גורמן מאמין שאפל תזלוג משטחי הפרסום הנוכחיים שלה ותתחיל להציג פרסומות גם בפלטפורמות ואפליקציות אחרות שהיא מפתחת ובראשן אפליקציית Maps, שתתחיל להציג פרסומות בצורה המזכירה מאוד את שיטת הפרסום של החברה בתחומי האפסטור. כמו כן, גורמן מאמין שבהמשך אפל תרחיב את הפרסומות שלה גם לחנויות התוכן שלה Apple Books ו-Apple Podcasts, ושהיא עשויה אפילו להציע בהמשך דרגת מינוי חדשה לשירות אפל TV פלוס שתכלול בתוכה פרסומות (בדומה לדרגות המינוי החדשות שצפויות להגיע לנטפליקס ודיסני+, למשל).
כך או כך, נראה שאפל מנסה להכניס כמה שיותר פרסומות לכמה שיותר פלטפורמות, תוך שהיא מנסה לשמור, באופן אירוני ככל שיהיה, על התדמית שלה כמלכת הפרטיות הבלתי מעורערת. הביקורת על המהלכים החדשים שלה, אפשר להניח, לא תאחר לבוא.