הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) ביטלה בסוף השבוע את השעייתו של הראפר קניה ווסט מהפלטפורמה אחרי כשמונה חודשים. ווסט, ששמו הרשמי הוא יה (Ye), הורחק מהרשת החברתית בדצמבר 2022 לאחר שפרסם תמונה של צלב קרס בתוך מגן דוד אשר הפרה את מדיניות החברה נגד הסתה לאלימות.
2 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט. צלב קרס בתוך מגן דוד
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גורם שמעורה בפרטים מסר לוול סטריט ג'ורנל כי X ביטלה את השעייתו של ווסט לאחר שהובטח לה כי הוא לא ישתמש בפלטפורמה על מנת לפרסם אמירות אנטישמיות או פוגעניות. מ-X נמסר כי ווסט לא יוכל לייצר הכנסות מהחשבון שלו וכי היא לא תציב מודעות ליד פוסטים שלו. ווסט לא הגיב לדיווח ומאז שהחשבון הוחזר לידיו אתמול הוא לא פרסם פוסטים חדשים.
שורה של התבטאויות אנטישמיות מצדו של ווסט בסתיו שעבר - שכללה את האמירה "אני אוהב את היטלר" - עוררה סערה וגרמה בין היתר להפסקת השותפויות העסקיות שלו עם אדידס, גאפ וחברות נוספות. ווסט עמד במרכז דוח האנטישמיות של מרכז ויזנטל לשנת 2022, והרב אברהם קופר, דיקן עמית ומנהל עשייה חברתית גלובלית במרכז, האשים כי הראפר הוא "המחולל והמאיץ הגדול ביותר של אנטישמיות בשנת 2022, כי מה שהוא שיחרר נגד העם היהודי יישאר איתנו ויאיים עלינו עוד שנים רבות".
2 צפייה בגלריה
מטה X בסן פרנסיסקו
מטה X בסן פרנסיסקו
להתראות, טוויטר. השלט שהוצב על גג מטה X בסן פרנסיסקו
(צילום: Noah Berger / AP)
אילון מאסק, הבעלים של X, שהגדיר את עצמו בעבר כ"אבסולוטיסט של חופש הביטוי", דוגל בהתערבות מינימלית בתכנים שמתפרסמים בפלטפורמה. הגישה הזאת הובילה לעלייה בשיעור התכנים הפוגעניים והאנטישמיים בטוויטר ולנטישה המונית של מפרסמים. מוקדם יותר השנה החליט מאסק לבטל את השעייתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהורחק מהפלטפורמה בעקבות ההסתערות של תומכיו על בניין הקפיטול בינואר 2021. טראמפ, שהקים רשת חברתית מתחרה בשם Truth Social, עדיין לא חזר לפרסם פוסטים בפלטפורמה.
X מחזירה את ווסט לפלטפורמה בזמן שהיא עדיין משלימה את תהליך המיתוג מחדש שבמסגרתו היא נפרדת מהשם טוויטר שליווה אותה 17 שנה. בימים האחרונים הוסרו מהאפליקציות של הרשת החברתית השם הקודם שלה וסמל הציפור הכחולה המזוהה איתה, ובמהלך סוף השבוע הוצב שלט מהבהב בצורת X על הגג של מטה החברה בסן פרנסיסקו. לפי תלונה שהוגשה לעירייה, העבודה על הגג נעשתה ללא אישור - אך ב-X אמרו בתגובה כי השלט הוצב באופן זמני לרגל אירוע.