אילון מאסק נחת הבוקר (יום ב') בישראל לביקור שעשוי לסייע לשקם את תדמיתו מול הקהילות היהודיות בעולם והמפרסמים הגדולים אחרי שורה של התבטאויות אנטישמיות מצידו ובעקבות הצהרות של ענקיות כמו אפל, IBM ודיסני כי יפסיקו לפרסם ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) שבבעלותו. אלא שבזמן שמאסק יפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישמע על האיומים הקיומיים שניצבים בפני מדינת ישראל ויראה במו עיניו את זוועת טבח ה-7 באוקטובר, X מסרבת להסיר מהרשת את החשבון הרשמי של מזכ״ל ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה, שמפרסם תדיר קריאות להשמדת ישראל.
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
(צילום: AP)

עוד בנושא:

X גם לא מסירה את החשבון של ארגון הטרור מתימן, החות'ים, שנדמה כאילו משתלטים מדי שבוע על ספינה בבעלות ישראלית ותוקפים מטרות אמריקאיות בים האדום. חיזבאללה מוכר רשמית כארגון טרור בארה"ב, החות'ים בדרך לשם, וחשבונות רשמיים שלהם אסורים על פי התקנון של X.
מיכאל פרוינד (55) מרעננה, שעוסק שנים בהסברה ומאז 7 באוקטובר הפך למעין "צייד חשבונות עויניים לישראל", פנה לחברה בבקשה להסיר את החשבון בטענה שהיא מפרה את התקנון שלה בעצמה. ניסיון קודם שלו עם חשבון הרשמי של ארגון החיזבאללה צלח לבסוף, כפי שדווח לראשונה ב-ynet.
ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
בזמן שפנה לחברה לגבי חשבון החיזבאללה, הוא נתקל גם בחשבונו הרשמי של נסראללה באנגלית, מאומת עם וי כחול, מה שאומר שמעבר לתשלום שהעבירו הוא או אנשיו, הרשת אימתה את הזהות שלו, ייתכן שאף בעזרת תעודת זהות עם תמונה - "מוזר ככל שזה ישמע", מספר פרוינד. "ל-X יש מדיניות מאוד ברורה להסיר מהרשת ארגוני טרור ותומכיהם, אז הגשתי בקשה רשמית, אבל הם לא הגיבו ובינתיים נסראללה ואנשיו ממשיכים לפרסם ביתר שאת קריאות להשמדת ישראל".
במקרה של השעיית חשבון ה-X של חיזבאללה, פרוינד מספר כי כל התהליך לקח כמה ימים ובסיומו הרשת הודיעה לו רשמית כי בעקבות הפנייה שלו הוסר החשבון. "מגוחך שהם הורידו את החשבון של חיזבאללה די מיידית אבל מתמהמהים בקשר לחשבון רשמי של ראש הארגון. לוקח להם הרבה יותר זמן ונראה שהם מתעלמים. המדיניות שלהם בפועל מאוד לא עקבית. לפעמים הם חוסמים או מורידים תמונות עם צלב קרס, לפעמים עם דגל ישראל. פעם הם אומרים שזה לא נוגד את המדיניות, פעם כן".
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: Kirsty Wigglesworth / AFP)
לדברי פרוינד, דווקא עכשיו על רקע הביקור של מאסק בישראל, ההנחה הייתה שהחברה בבעלותו תיקח יותר אחריות על הנעשה ברחבי הרשת שלה. "אני מקווה שהוא הגיע לארץ כדי לחנך את עצמו יותר על מה שקרה ב-7 באוקטובר. הוא חייב להבין שלהוריד מהרשת את החשבון של חסן נסראללה זה משהו חיוני. הנוכחות שלו בפלטפורמה היא לא רק פגיעה ברשת עצמה - זה פוגע גם ביהודים, בישראל ובעולם המערבי. יש לנסראללה לא רק דם יהודי על הידיים, אלא גם דם אמריקאי".
פרוינד פעיל בהסברה הישראלית זה למעלה מ-30 שנה, עוד מאז שעבד כסגן ראש אגף ההסברה במשרד ראש הממשלה בזמן הקדנציה הראשונה של נתניהו. אז אמנם לא הייתה מדיה חברתית, "אבל התפתחתי עם השנים", הוא צוחק. היום הוא מנהל ארגון ללא מטרות רווח, "שבי ישראל", שמחזק קשרים עם קבוצות יהודיות וקבוצות לא-יהודיות עם זיקה ליהדות, כמו בני המנשה. מאז 7 באוקטובר לקח פרוינד על עצמו תפקיד לא רשמי נוסף: ליירט חשבונות עוכרי ישראל. "יש לי חמישה בנים, כולם בצבא עכשיו, שלושה בעזה ואחד בגבול הצפון, וזאת הדרך שלי לתרום ללחימה. יש היום מאבק על דעת הקהל במדיה החברתית, ואנחנו צריכים להשתמש בכל הכלים שיש לנו כדי להילחם באויבים שלנו. רשתות חברתיות זה אחד האמצעים המשמעותיים ביותר. אני קורא לעוד אנשים לפעול כמוני. יש הרבה פחות יהודים ופרו-ציוניים במדיה החברתית, וזה רק הופך את העניין לחשוב יותר. יש המון מידע שגוי שם ויש לנו אחריות לעשות מה שביכולתנו להיות מעורבים ולהפיץ את האמת, כמה שאפשר".