אפל הכריזה אתמול כי כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, יתקיים בתאריכים 5-9 ביוני - אבל לא בטוח שאורחת הכבוד תגיע: האנליסט מינג-צ'י קו, הנחשב לבעל מקורות מצוינים בשרשרת האספקה של ענקית הטכנולוגיה, צייץ היום (ה') כי החברה דחתה את הייצור ההמוני של קסדת המציאות המעורבת שלה בחודש-חודשיים לאמצע או סוף הרבעון השלישי של 2023. המשמעות, לדבריו, היא שייתכן שבניגוד לציפיות בתעשייה, הקסדה לא תוצג במהלך הכנס.
1 צפייה בגלריה
WWDC 2023
WWDC 2023
WWDC 2023
(צילום: אפל)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"בגלל שאפל אינה אופטימית לגבי האפשרות שההכרזה על קסדת ה-AR/MR תיצור מחדש 'רגע אייפון' מהדהד, תהליך הייצור ההמוני נדחה בחודש-חודשיים לאמצע או סוף הרבעון השלישי של 2023", כתב קו, "העיכוב מוסיף אי-ודאות לגבי האפשרות שהמכשיר יוצג ב-WWDC 2023, כפי שהשוק מצפה". האנליסט הוסיף כי בעקבות העיכוב בתהליך הייצור, ההערכה כעת היא שרק 200 או 300 אלף יחידות של הקסדה יימסרו השנה - פחות מ"הקונצנזוס בשוק" לגבי חצי מיליון יחידות או יותר.
קו ציין כי הסיבות לכך שאפל אינה אופטימית מאוד לגבי התגובה הציבורית למכשיר החדש קשורה להאטה הכלכלית, לפשרות שנאלצה לקבל בנוגע לתכונות מסוימות של הקסדה, בהן המשקל, וכן ספקות לגבי המוכנות של האקוסיסטם והיישומים לקסדה. לכל אלה מתווסף המחיר הגבוה של המכשיר, שלפי קו צפוי לעמוד על 4,000-3,000 דולר ואולי אף למעלה מכך.
קסדת המציאות המעורבת של אפל צפויה לשלב מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR), והיא תהיה המוצר הראשון שהחברה משיקה בקטגוריה חדשה זה שנים. עם זאת, השבוע דווח בניו יורק טיימס כי עובדים בחברה מביעים ספקנות וחוסר שביעות רצון לגבי המוצר. חלק מהעובדים אף ערקו מהפרויקט בשל הספקות שלהם לגבי הפוטנציאל שלו, ואחרים פוטרו בשל העובדה שלא הציגו התקדמות עם אספקטים שונים של הקסדה, כולל השימוש בעוזרת הקולית של אפל, סירי. עם זאת, באתר בלומברג דווח כי בשבוע שעבר הוצגה הקסדה למאה המנהלים הבכירים ביותר באפל. לפי הדיווח, בניגוד להדגמות קודמות, שמטרתן הייתה להראות התקדמות ולקבל אישור להמשך, הפעם ההדגמה הייתה נוצצת יותר, והראתה מוצר בשלב מוגמר. לפי בלומברג, בכירים באפל מודעם לאתגרים הרבים שעומדים בפני החברה ומבינים שלא יהיה מדובר ב"להיט" מהרגע הראשון.