עצומה חדשה שעליה חתמו כמאה אומנים קוראת להחרים אולמות מופעים שמשתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים על הצופים. את העצומה יזמה קבוצת "Fight for the Future" שמובילה קמפיינים כדי לקדם שינוי בתחום הזכויות הדיגיטליות. בין האומנים שחתמו על העצומה נמנים מייסדי להקת Rage Against the Machine, טום מורלו וזאק דה לה רוצ'ה, הראפר והבמאי Boots Riley ולהקת Wheatus.

עוד בנושא:

זיהוי פנים היא טכנולוגיה שמתבססת על ראיית מכונה ונחשבת שנויה במחלוקת. ענקיות טכנולוגיה הגבילו את השימוש בה, וגם חלק מרשויות החוק בעולם נמנעות מלהשתמש בה בשל הפוטנציאל שלה לטעות ולאפליה. בחודשים האחרונים, היא עלתה לכותרות בהקשר של הופעות חיות לאחר שפורסם כי בעלי "מדיסון סקוור גארדן" בניו יורק ניצלו אותה לרעה כדי לא להכניס לאירועים חיים עורכי דין ממשרדים שהיו מעורבים בסכסוכים משפטיים מול החברה.
1 צפייה בגלריה
הופעה
הופעה
הופעה חיה
(שאטרסטוק)
המכתב הפתוח קורא "להחרים זיהוי פנים באירועים חיים", מכנה את הטכנולוגיה "ניטור ביומטרי פולשני שאינו בטוח", ומונה סיכונים כמו הטיות, טעויות בזיהוי ואפשרות לדליפת מידע. הוא מבקר אותה על כך שהיא מפלה בעיקר אנשים שאינם לבנים, ועשויה להביא לגירוש שלהם ממקומות ציבוריים ואף למעצר.
עוד לפי המכתב, בשנים האחרונות, שיתוף פעולה של מוזיקאים, אוהדים וארגוני זכויות אדם הצליח להביא לכך שב-40 מפסטיבלי המוזיקה הגדולים בעולם, בהם קואצ'לה, לא משתמשים בזיהוי פנים, "אך כעת הטכנולוגיה מתחילה להתפשט", ולא רק כאמצעי זיהוי ואבטחה אלא גם כסוג של כרטיס כניסה ואמצעי תשלום. הארגון קורא לאומנים, אולמות וגם אוהדים להצטרף לקריאה ולחתום על העצומה.
הסיבה להטיות שמוזכרות כאחד מהסיכונים של הטכנולוגיה נוגעת למאגרים שעליהם מאמנים את האלגוריתמים, שעשויים להיות לא מגוונים מספיק ולכן להביא לשיעור טעויות גבוה יותר בזיהוי בקבוצות מסוימות באוכלוסייה. הסיכון שבכך היא כאמור אפליה וענישה לא הוגנת.
מוקדם יותר השנה, התובעת הכללית של ניו יורק לטישיה ג'יימס, הודיעה כי היא חוקרת את הפרקטיקה של מדיסון סקוור גארדן בשימוש בטכנולוגיה וקראה לחברה לבטל את המדיניות הנוכחית. אפילו הרשות הממונה על רשיונות לממכר אלכוהול במדינת ניו יורק (Liquor Authority) הודיעה כי היא בתהליכים לבטל את הרישיון של החברה.