שעתיים ללא וואטסאפ: תקלת החיבור בוואטסאפ שזוהתה לראשונה באזור השעה 10 בבוקר סודרה לאחר קרוב לשעתיים. במסגרת התקלה משתמשים לא יכלו לשלוח הודעות באפליקציה כלל, ונכון לרגע זה לא ברור מה היה מקור התקלה.
לאחר תיקון התקלה נמסר ממטא: "אנחנו יודעים שאנשים התקשו לשלוח הודעות בוואטסאפ היום. תיקנו את התקלה ואנחנו מתנצלים על אי הנוחות". עם זאת, החברה לא מסרה מה גרם לתקלה החמורה בשירות.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
תקלת חיבור עולמית. וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
התקלה הנוכחית בוואטסאפ התרחשה כשנה לאחר תקלה גדולה נוספת שפקדה את הפלטפורמה, אולם אז התקלה פגעה גם בשירותים אחרים של מטא, בהם הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם. אותה תקלה תוארה על-ידי מטא כתקלה הארוכה ביותר שידעה מאז 2008.
וואטסאפ היא אחת מפלטפורמות המסרים המיידיים הגדולות ביותר בעולם, ועל כן תקלה בשירותיה גורמת ללא מעט פגיעה במשתמשים. נכון להיום משתמשים בפלטפורמה כ-2 מיליארד משתמשים מידי חודש.
על פי נתוני חברת פלאפון, בעקבות קריסת וואטסאפ חלה עלייה עצומה בשימוש ביישומונים הבאים בין 10:30-11:30 לעומת אותה השעה ביום שלישי שעבר: השימוש בהודעות SMS גדל ב-267%, זאת לצד השימוש בהודעות MMS, בהן היקף השימוש עלה ב-800%. היקף שיחות הטלפון שבוצעו עלה ב-139%. גם בפלטפורמות המתחרות של וואטסאפ נרשמה עלייה בשימוש - השימוש בטלגרם עלה ב-125%, והשימוש בסינגל ב-533%.
פורסם לראשונה: 10:31, 25.10.22