ישראל היא המדינה שספגה הכי הרבה מתקפות סייבר מצדה של איראן בחצי השנה האחרונה - כך עולה מדוח שפרסמה היום (ד') מיקרוסופט. מנתונים שנאספו על ידי החברה עולה כי בין אוקטובר 2022 למרץ 2023, 23% מהמתקפות האיראניות כוונו כלפי ישראל, 13% נגד ארה"ב, 8% נגד איחוד האמירויות ו-5% נגד סעודיה.
1 צפייה בגלריה
האקר איראני
האקר איראני
האקר איראני
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

עוד עולה מהדוח כי החל מיוני 2022 הגבירה איראן את תדירות הקמפיינים שנועדו להשפיע על דעת הקהל במדינות שונות. בשנה שעברה זוהו 24 קמפיינים כאלה, 17 מהם בין יוני לדצמבר, בהשוואה לשבעה בלבד בשנת 2021. מאחורי רוב המבצעים האלה עומדת קבוצה שמיקרוסופט מכנה Cotton Sandstorm. מדובר בשחקן איראני ממשלתי שארה"ב הטילה עליו סנקציות בעקבות מאמציו להשפיע על הבחירות לנשיאות ב-2020. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<
לפי הדוח, במקביל לעלייה במספר קמפייני ההשפעה, נרשמה ירידה במתקפות הכופרה ומחיקת המידע (Wiper) שאיראן הוציאה לפועל, אחרי שנתיים שבמהלכן הפכו המתקפות האלה לנפוצות מאוד.
לפי מיקרוסופט, המטרות של הקמפיינים האיראניים היו לחזק את מה שמיקרוסופט מכנה "ההתנגדות הפלסטינית", לעודד מהומות בבחריין ולפגוע בתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב, עם התמקדות בזריעת פאניקה ופחד בקרב אזרחי ישראל. הדוח גם קושר בין איראן לבין תקיפת הסייבר שהשביתה את ההשקיה בשטחים חקלאיים בצפון בחודש שעבר.
במיקרוסופט מעריכים שהמגמה תימשך: "מתקפות הסייבר של איראן והקמפיינים להשפעה על דעת הקהל צפויים להמשיך להתמקד בנקמה על מתקפות סייבר זרות ומה שנתפס כעידוד של ההפגנות בתוך איראן. לישראל, ואחריה ארה"ב, נשקף הסיכון הגבוה ביותר, במיוחד בטווח הקרוב, לאור ההתקרבות בין איראן לסעודיה והבליץ הדיפלומטי של מדינות אחרות במפרץ הערבי במרץ".