באירוע המפתחים השנתי של חברת מטא, Meta Connect 2024 שנערך אתמול (ג'), חשף מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, שורה של חידושים טכנולוגיים המקדמים את חזון המטאוורס והבינה המלאכותית שלו. האירוע כלל כמה הכרזות מעניינות וחידושים מרתקים בתחום, אז בואו נעשה סדר.
6 צפייה בגלריה
אירוע המפתחים של מטא
אירוע המפתחים של מטא
מתוך אירוע המפתחים של מטא
(מטא)

משקפי AR "המתקדמים ביותר בעולם"

נתחיל מההכרזה אולי הגדולה מכולן, שהפתיעה לא מעט אנשים, למרות השמועות שכבר רצו תקופה – הצגתו של פרויקט "אוריון". צוקרברג חשף באירוע אב-טיפוס של משקפיי מציאות רבודה הפועלים במנגנון הולוגרפי מלא אותם תיאר כ"המתקדמים ביותר שהעולם ראה אי פעם".
המוצר השאפתני, שכאמור עדיין בשלבי פיתוח, נראה כמעט כמו משקפיים רגילים וכולל כמה מאפיינים מעניינים, בהם מקרני Micro-LED המקרינים תצוגה על העדשות השקופות של המשקפיים. התוצאה - משקפיים רגילים לחלוטין שההולוגרמה פשוט "מוקרנת" על העדשות שלהן.
המשקפיים עצמם מגיעים במשקל קל של פחות מ-100 גרם, וכוללים מעקב אחר תנועות ידיים ועיניים ואפילו ממשק עצבי שמתחבר לצמיד "נוירוני" ואמור לאפשר למשתמשים לבצע פקודות במחוות קלות וכמעט בלתי מורגשות.
6 צפייה בגלריה
אירוע המפתחים של מטא
אירוע המפתחים של מטא
משקפי האוריון של מטא. כולל מחוות עצביות
(מטא)

Quest 3S: משקפי VR במחיר נגיש

מטא הכריזה על דגם חדש של משקפיי מציאות מדומה, Quest 3S – גרסה מוזלת למשקפיי ה-VR הפופולריים של החברה, ה- Quest 3. קווסט 3S צפויים להימכר בארה"ב במחיר התחלתי של 299 דולר (סביב ה-1,000 שקלים) ולתמוך בכלל האפליקציות והמשחקים הקיימים בגרסה היקרה יותר.
פיצ'ר נוסף שבמטא הוסיפו למשקפיי הקווסט 3 וה-3S כולל את היכולת להתחבר ללפטופ ולהקרין את התצוגה שלו ישירות במשקפיים, מה שבפועל אומר שאתם יכולים לעבוד על המחשב שלכם באופן פרטי וגם על תצוגה של כמה מסכים ובאיזה גודל שתרצו. מבחינה טכנית, הגרסה המוזלת כוללת את אותו המעבד כמו של הקווסט 3, אבל מגיעה עם רזולוציה נמוכה יותר של הדור הקודם (קווסט 2) וזווית צפייה צרה יותר.
במקביל, הודיע צוקרברג על הוזלת מחירם של משקפיי הקווסט 3, מ-649 דולר ל-499 דולר ועל הפסקת המכירה של דגמי קווסט 2 והקווסט פרו, שיימכרו עד סוף שנת 2024 או עד גמר המלאי בחנויות.
6 צפייה בגלריה
אירוע המפתחים של מטא
אירוע המפתחים של מטא
משקפי הקווסט 3 (ימין) לצד משקפי הקווסט 3S
(מטא)

התפתחויות בתחום הבינה המלאכותית

וכמובן, איך אפשר שבלי בינה מלאכותית. מנכ"ל מטא הכריז על שורה של חידושים בתחום, כשהחשוב בהם הוא השקתו של Llama 3.2, מודל ה-AI החדש של החברה. לדבריו, המולטימודל החדש הוא המתקדם ביותר מסוגו (מודל פתוח), ומסוגל לפענח תרשימים וגרפים, לתאר תמונות ולזהות אובייקטים בתמונות באופן מדויק להפליא.
למשל, הוא יכול לנתח מפה של פארק ולהעריך את אורך המסלולים שבו או לזהות שינויים בטופוגרפיה. בנוסף, המודל יכול לנתח גרפים של הכנסות חברה ולזהות את החודשים עם הביצועים הטובים ביותר. לצד זאת, צוקרברג לא שכח כמובן לעקוץ את אירופה וציין כי בשל חוקי ה-AI של האיחוד, הגרסאות המתקדמות ביותר של המודל לא יהיו זמינות ביבשת לעת עתה.
6 צפייה בגלריה
מטא
מטא
הבינה המלאכותית של מטא
(מטא)
תקשורת קולית עם Meta AI – במקביל להצלחה הגדולה שזכתה לה ChatGPT של המתחרה OpenAI, החליטה גם מטא ללכת עם הטרנד של עוזרות ה-AI הקוליות, וזו תוטמע בפלטפורמות השונות של החברה, בהן מסנג'ר, פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. המערכת תכלול מבחר קולות שמשתמשים יוכלו לבחור מהם, כולל של סלבריטאים כמו השחקנית ג'ודי דנץ', המתאגרף-שחקן ג'ון סינה, השחקנית קריסטן בל ועוד.
חיפוש ויזואלי באמצעות Meta AI – מערכת הבינה המלאכותית של מטא תכלול מעתה גם אפשרות לניתוח תמונות ומענה על שאלות לגביהן. בנוסף, ומה שיותר מעניין לדעתנו כצרכנים – המערכת כוללת אפשרות לערוך את התמונות לפי פרומפטים טקסטואליים.
6 צפייה בגלריה
אירוע המפתחים של מטא
אירוע המפתחים של מטא
העוזרת החכמה Meta AI הופכת להיות קולית
(מטא)
במילים אחרות – אם תכניסו תמונה שלכם למערכת, תוכלו למשל לכתוב בצ'אט "תוסיף לי כובע בוקרים, ושיהיה עשוי מעור, בצבע אדום ועם זיקוקים עליו" (או כל שטות אחרת שתעלה לכם בראש), והמערכת כבר תדע לערוך את התמונה לפי בקשתכם. בשורה משמחת לאלו מאיתנו שלא למדו או לא רוצים לשבור את הראש עם פוטושופ בשביל עריכת תמונות.

שדרוגים למשקפי ריי באן - מטא

משקפי השמש החכמים של חברת ריי באן (Ray-Ban) ומטא (שלא נמכרים לצערנו בארץ נכון לכתיבת שורות אלו) יקבלו שלל יכולות חדשות, בהן עיבוד וידאו AI בזמן אמת, שמאפשר למשתמשים לשאול שאלות על מה שהם רואים, תרגום חי בין שפות, ואינטגרציה מלאה עם אפליקציות מוזיקה שונות.
6 צפייה בגלריה
אירוע המפתחים של מטא
אירוע המפתחים של מטא
מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, עם הדגם החדש של משקפיי ריי באן מטא
(מטא)

חידושים נוספים

תוכן AI בפיד של פייסבוק - פייסבוק תציע תוכן מבוסס בינה מלאכותית המותאם אישית למשתמשים.
דיבוב ותרגום תוכן של יוצרים – צוקרברג הודיע כי במטא בודקים כלים שונים לתרגום ודיבוב אוטומטי של סרטונים של יוצרי תוכן, כולל סנכרון שפתיים של הדמות והדיבוב שלה. הניסוי מוגבל נכון לעכשיו לסרטונים שנוצרו בארה"ב ודרום אמריקה, ומגיע רק בשפות אנגלית וספרדית.
פורסם לראשונה: 10:57, 26.09.24