ההתנתקות של גוגל מסין נמשכת: ענקית הטכנולוגיה סגרה בימים האחרונים את הגישה של אזרחי המדינה לגוגל טרנסלייט, שירות התרגום שהיה אחד המוצרים הבודדים שלה שנותרו זמינים לשימוש במדינה הקומוניסטית. בחברה הסבירו כי השירות הופסק בגלל "שיעורי שימוש נמוכים".
1 צפייה בגלריה
כך סין מפיצה תעמולה דרך מנועי חיפוש במערב
כך סין מפיצה תעמולה דרך מנועי חיפוש במערב
ההתנתקות מסין נמשכת. גוגל
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

היחסים בין גוגל לבייג'ינג ידעו עליות ומורדות לאורך השנים: החברה סגרה את הגישה למנוע החיפוש שלה בסין בשנת 2010 בעקבות מדיניות הצנזורה של המשטר, וגם שירות הדואר האלקטרוני ג'ימייל ושירות המפות גוגל מאפס אינם זמינים במדינה.
אף על פי כן, ב-2017 החליטה החברה להשיק את שירות גוגל טרנסלייט בסין וב-2018 נחשף כי היא שקלה להקים מנוע חיפוש ייעודי ומצונזר עבור השוק הסיני - יוזמה שעוררה ביקורת מצדם של עובדים בחברה ופוליטיקאים. גוגל גם מייצרת סמארטפונים מסדרת פיקסל בסין, אם כי בחודש שעבר דווח כי היא מעבירה חלק מקווי הייצור לווייטנאם.
היעדר השירותים של גוגל בסין איפשר לחברות מקומיות, ובראשן באידו וטנסנט, להשתלט על השוק המקומי עם שירותי חיפוש ותרגום משלהן.
המתיחות בין ארה"ב לסין, ולצדה מדיניות הסגרים הנוקשה של בייג'ינג לאורך תקופת הקורונה, הקשו על חברות טכנולוגיה אמריקאיות לפעול במדינה בשנים האחרונות. בשנה שעברה הודיעה יאהו על הפסקת פעילותה בסין. לצדה הפסיקה מיקרוסופט את פעילותה של הרשת החברתית לינקדאין במדינה וחברת אפיק גיימס חסמה את הגישה למשחק המצליח פורטנייט. אפילו אפל, שבמשך שנים שמרה על מערכת יחסים טובה עם המשטר בבייג'ינג, מעבירה בשנים האחרונות עוד ועוד קווי ייצור להודו.