אילון מאסק, מארק צוקרברג ובכירים נוספים בתעשיית הטכנולוגיה ישתתפו בחודש הבא בפורום מדיניות ה-AI הראשון של הסנאט האמריקאי. גם מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, מנכ"ל חברת האם של גוגל, אלפבית, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל OpenAI (החברה שמאחורי ChatGPT) סאם אלטמן, מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג ומנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט צפויים להשתתף בכינוס.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: Gonzalo Fuentes / Reuters)
מאסק עומד בראש טסלה, חברת החלל הפרטית SpaceX, הוא הבעלים של הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ולאחרונה גם הקים חברה בתחום הבינה המלאכותית בשם xAI. הוא היה ממייסדי OpenAI, ונחשב לאחד הקולות הבולטים שמזהירים מפני סכנות הטכנולוגיה. צוקרברג הוא המנכ"ל של מטא, חברת האם של פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, שלאחרונה השיקה מודל שפה בקוד פתוח, שמאפשר לפתח בחינם יישומי בינה מלאכותית בשם Llama 2. השניים ידועים ביריבותם, ובחודשים האחרונים אף דובר על כך שיקיימו קרב היאבקות ביניהם.

עוד בנושא:

הכינוס ייערך ב-13 בספטמבר, ויהיה הראשון מבין סדרת מפגשים. צפויים להגיע אליו גם נציגים מארגוני החברה האזרחית. מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, יזם את המפגשים, והדיונים שיערכו בפורום צפויים להפוך לבסיס עבור סנאטורים ביצירה של חקיקה שתטיל על התעשייה פיקוח, הנוגעת לטכנולוגיה שמתקדמת ומתפתחת במהירות. יש חששות רבים מהתקדמות ה-AI הגנרטיבי, כמו שינויים פוטנציאליים בשוק העבודה, הפצה של מידע כוזב, סכנת התחזות לאחרים ועוד.
ריפרש
עידן המחשוב הקוונטי מתקרב. כך הוא ישנה את חיינו / עם ניר מינרבי
47:05
"אין לנו ברירה אלא להכיר בכך שהשינויים בעקבות ה-AI בדרך ובמקרים רבים הם כבר כאן", אמר שומר ביוני. "רבים רוצים להתעלם מבינה מלאכותית כי זה מורכב מדי. אבל כשזה מגיע לבינה מלאכותית, אנחנו לא יכולים לטמון את הראש בחול". שומר שואף להעביר רגולציה על התחום עד סוף השנה.