13.7 מיליארד דולר: זהו סכום העתק שהפסידה חברת מטא בשנת 2022 כתוצאה מפעילותה של חטיבת המטאברס שלה, Reality Labs. סכום זה מופיע בדוח הרבעוני האחרון של החברה לשנת 2022, שבו הצהירה החברה כי הפסידה מפעילות חטיבת המטאברס 4.28 מיליארד דולר, שנוספו ל-9.42 מיליארד הדולר שהפסידה החטיבה לאורך השנה.
2 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

חטיבת Reality Labs אחראית על הפעילות של מטא בתחום המציאות המדומה (VR) והמציאות הרבודה (AR), והיא מאגדת תחתיה את כל הפעילויות של החברה בתחום זה. ניתן למצוא תחת החטיבה שלל פיתוחים תוכנתיים וחומרתיים, המוכר שבהם הוא קסדת המציאות המדומה קווסט 2, שנחשבת נכון להיום לקסדת המציאות המדומה הפופולרית ביותר בעולם.
ראוי כמובן לציין גם ההכנסות של Reality Labs, שעמדו על 727 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2022, דבר שמביא את ההכנסות הכוללות של החטיבה לשנת 2022 לכדי 2.16 מיליארד דולר בלבד - צניחה של 0.11 מיליארד דולר בהשוואה לשנת 2021. ההכנסות של החטיבה כוללות בין היתר את ההכנסות ממכירות קסדת המציאות קווסט 2. מחירה של הקסדה עלה במהלך השנה האחרונה ב-100 דולר.
ראוי לציין שמטא היא לא היחידה שרושמת הפסדים בתחום המציאות המדומה והמטאברס, כשכמות המכירות של קסדות המציאות המדומה לשנת 2022 ברחבי ארצות הברית ירד ב-2%. זה כמובן לא מה שמונע ממטא להמשיך ולשווק את המטאברס ואת תחום המציאות המדומה והרבודה כפיתוחי העתיד - מוקדם יותר השנה השיקה החברה את קווסט פרו, דגם משופר של קסדת המציאות המדומה שעולה 1,500 דולר ומציע בין היתר יכולות מציאות רבודה. לצידה של מטא ישנן חברות ענק אחרות כגון סוני שעתידה להשיק קסדת מציאות מדומה חדשה בשבועות הקרובים (וכבר הודיעה על צמצום בייצור עקב ביקוש מופחת מהצפוי), שתעלה 550 דולר. ענקית נוספת שעתידה להיכנס בקרוב לשוק המציאות המדומה היא כמובן אפל, שצפויה להשיק מתישהו במהלך השנה הנוכחית קסדת מציאות מעורבת חדשה.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
"השנה נהיה יעילים יותר". מארק צוקרברג
(צילום: GettyImages)
ההפסדים הקשים במטא הביאו באופן לא מפתיע לירידה של לא פחות מ-64% מערך המניה של החברה בשנת 2022. מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, לא נשאר אדיש למראה המנייה הצונחת שלו כשהצהיר כי "שנת 2023 תהיה שנה של יעילות", ושהשנה המיקוד הוא בהפיכת האררגון ל"חזק וזריז יותר" - רמז מאוד עבה לקיצוצים עתידיים. החברה כבר עברה סבב קיצוצים אחד לפני מספר חודשים. ההצהרה של צוקרברג לבדה הצליחה להרגיע במקצת את המשקיעים, נכון לרגע זה ולאחר פרסום הדוח והצהרותיו של צוקרברג, המניה של החברה עלתה ב-20%.