גוגל משלמת לאפל 36% מהכנסותיה ממודעות שמוצגות למשתמשי דפדפן ספארי במנוע החיפוש שלה - כך חשף אתמול (יום ב') עד מטעם ההגנה במהלך המשפט שמנהל משרד המשפטים בארה"ב נגד גוגל. מדובר בנתון ששתי החברות עשו מאמצים כבירים להסתירו מהציבור במהלך המשפט.
1 צפייה בגלריה
טים קוק וסונדר פיצ'אי
טים קוק וסונדר פיצ'אי
מנכ"ל אפל טים קוק ומנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי,
(צילום: Anna Moneymaker / Getty Images)

עוד בנושא:

לפי דיווח של אתר בלומברג, עורך הדין הראשי של גוגל, ג'ון שמידטליין, "התכווץ" כאשר העד קווין מרפי, מרצה בבית הספר לעסקים באוניברסיטת שיקגו, חשף את הנתון הסודי במהלך עדותו.
גוגל שילמה בשנת 2021 יותר מ-26 מיליארד דולר לאפל, סמסונג, מוזילה וחברות אחרות בתמורה להגדרת מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל במוצרים שלהן. משרד המשפטים טוען כי מדובר בפרקטיקה לא חוקית שמהווה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים.
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
אפל היא המרוויחה העיקרית מההסכמים האלה: לפי ההערכות, גוגל שילמה לה 18 מיליארד דולר ב-2021, אולם עד כה לא היה ברור לפי איזו נוסחה.
מעבר לחשיפת האחוז שגוגל מפרישה לאפל מהכנסותיה, נראה כי העד מרפי עמד בציפיות של גוגל: במהלך עדותו הוא אמר כי החתימה על ההסכמים מהווה התנהגות תחרותית נורמלית ואינה מצביעה על ניצול לרעה של מונופול. "התשלומים שגוגל ביצעה משקפים את התחרות", טען.
בשבועות האחרונים העידו במשפט מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה ומנהלים בכירים באפל. אחד מהם, אדי קיו, סגן נשיא לתחום השירותים בחברה, אמר כי יצרנית האייפון רצתה לקבל נתח גדול יותר מההכנסות של גוגל - אך הסכימה להתפשר לבסוף.