אינסטגרם מתקדמת בצעדי ענק להשקת אפליקציה מבוססת טקסט שתתחרה בטוויטר. על פי דיווחים, החברה עשויה להשיק את האפליקציה כבר בחודש הבא, ובינתיים בוחנת את המוצר החדש בסתר עם סלבריטאים ומשפיענים נבחרים. החברה יצרה קשר עם סוכנויות טאלנטים כדי לעורר עניין בהתנסות בגרסה המוקדמת לאפליקציה שהיא מתארת כ"אינסטגרם למחשבות שלך". המבחן המוקדם אורך כבר חודשים, אך אף אחד מהנסיינים לא קיבל גישה לגרסה המלאה של האפליקציה.

עוד בנושא:

האפליקציה החדשה צפויה להיות מבוזרת, ומוצר נפרד מאינסטגרם, אך תאפשר לאנשים לחבר בין החשבונות שלהם. פוסטים שייכתבו בה יוכלו להיות באורך של עד 500 תווים, ולכלול תמונות וסרטונים באורך של עד חמש דקות.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)
ליה הברמן, מרצה לשיווק ברשתות החברתיות באוניברסיטת קליפורניה, צייצה צילום מסך מתיאור מוקדם של האפליקציה החדשה שהגיע לידיה. לפיו, ייתכן שהאפליקציה גם תפעל בסנכרון עם מתחרות נוספות של טוויטר, בהם מסטודון. בצילום המסך, האפליקציה תוארה בתור "אפליקציה מבוססת טקסט של אינסטגרם עבור שיחות".
על הסנכרון עם אינסטגרם נכתב כי "תביאו איתכם את המעריצים - בלחיצת כפתור, כל אחד יכול לעקוב אחרי החשבונות שהוא עוקב אחריהם באינסטגרם". בנוסף לתיאור הזה, דווח כי משתמשים יוכלו להתחבר לאפליקציה החדשה עם אותו שם משתמש וסיסמה שבאינסטגרם, ופרטים כמו הביו (תיאור המשתמש שמופיע בפרופיל) יעברו איתו לאפליקציה החדשה.
על הסנכרון עם מסטודון נכתב "משתמשי האפליקציה (מסטודון) יוכלו לחפש את הפרופיל שלכם, לעקוב אחריו, ולהיות באינטראקציה עם התכנים שלכם".
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
הפיתוח של המוצר החדש ככל הנראה מגיע בתגובה לאופן הניהול של אילון מאסק את טוויטר, שגרם לחלק מהמשתמשים להסתייג מהפלטפורמה ולחפש אלטרנטיבות. נראה כי אינסטגרם מתייחסת גם לרקע הזה בתיאור שנכתב בצילום המסך - "אנחנו לוקחים ברצינות את נושא הבטיחות, ומציידים אתכם בהגדרות של שליטה על מי שיכול לענות לכם או להזכיר את החשבון שלכם. חשבונות חסומים ממשיכים מאינסטגרם, ונחיל את אותם כללי קהילה".
בשיחה עם בלומברג, הברמן אמרה כי "אנחנו יודעים שבאופן היסטורי, מטא אוהבת לדגום פיצ'רים מאפליקציות וכלים, וליצור אותם מחדש בהתאם למה שהם חושבים שיהיה פופולרי בקרב משתמשים". היא התייחסה גם לרצון של מאסק להפוך את טוויטר ל-Everything App או Super App - אפליקציות שמציעות שירותים מסוגים שונים למשתמשים שלהם, מודל שנהוג ופופולרי מאוד בעיקר במזרח. על כך אמרה כי "בהתחשב בהיסטוריה של מטא בהשאלה מפלטפורמות אחרות, סביר יותר שהם יגיעו לשם קודם על ידי חיבור כל החוויות שהם בונים".
לא ידוע עדיין מה יהיה שמה של אפליקציית הטקסט החדשה, ולפי דיווחים שונים, היא זכתה לשמות הקוד הפנימיים פרויקט 92, P92, או "ברצלונה". מטא לא אישרה את הפרטים הללו ולמעשה לא שחררה כל מידע רשמי לגבי האפליקציה החדשה, אך במרץ הצהירה כי היא "בוחנת רשת חברתית נפרדת ומבוזרת" שבה ניתן יהיה לשתף "עדכונים טקסטואליים". עוד אמרו אז בחברה כי "אנחנו מאמינים שיש הזדמנות למרחב נפרד שבו יוצרים ודמויות פומביות יוכלו לשתף בעדכונים הנוגעים לתחומי העניין שלהם".