"אני לא יכול לדמיין זמן טוב יותר להיות מדען מחשב מאשר בתקופה הזו. אני מדען מחשב, ואני רוצה להיות חלק מעידן הבינה מלאכותית". לראשונה מזה שנים בהופעה פומבית - סרגיי ברין, 51, שייסד את גוגל ב-1998 יחד עם חברו לארי פייג' – נראה אתמול באופן מפתיע בכנס המפתחים השנתי של גוגל, ואף הסכים להשיב בקצרה לשאלותינו.
1 צפייה בגלריה
סרגיי ברין מייסד גוגל
סרגיי ברין מייסד גוגל
סרגיי ברין מייסד גוגל
(צילום: ישראל וולמן)
ברין, שפרש מגוגל ב-2019, חזר לחברה לפני שנה כיועץ "בצו 8" מיד כשהוכרז בה "קוד אדום", לאחר שנתפסה מופתעת ולא מוכנה עם פריצת ChatGPT והבינה המלאכותית. אתמול – עם זיפי זקן, מדובלל שיער, בג'ינס ובטי-שירט – התייחס ברין למהלכים החדשים של גוגל בתחום - בסשן שאלות ותשובות אינטימי.
הבינה המלאכותית, אמר, באמת מרגשת אותו והיא הסיבה לחזרתו לגוגל לאחר הפרישה. לדבריו, החלק המרשים ביותר במודל החדש שחשפה אתמול גוגל, "ג'מיני 1.5 פרו", הוא יכולת ההכללה – החל מהיכולת לסכם הודעות ג'ימייל מרובות ועד לקידוד תוכנה.
מה השימוש המועדף עליך בבינה מלאכותית?
"קידוד תוכנה. זה לא היה מושלם, אבל היו כמה נושאים קטנים שניקיתי מיד אחרי שהצטרפתי מחדש. אני אמנם אחרי פרישה, אבל הבום הזה של הבינה המלאכותית מחייב אותי להיות חלק מהעניין. זה פשוט כל כך מרגש וזה הישג. אני בעיקר לומד הרבה מהמהנדסים. אני מרגיש בר מזל".
לפני 12 שנה בדיוק הוביל ברין בכנס המפתחים "גוגל I/O" את ההדגמה הראשונה של "גוגל גלאס" – המשקפיים החכמים של גוגל, שהקדימו את זמנם. אתמול הציגה גוגל את פרויקט הבינה המלאכותית החדש שלה, "אסטרה", בסרטון שכלל משקפיים ניסיוניים דומים, שיכולים לצלם או להקליט אובייקט ולהיעזר ב-AI כדי לזהותו.
"זה כמו החומרה המושלמת", אמר, "10 שנים אחריי, זו אפליקציה מנצחת אבל נכשלנו בתזמון". "משהו לביש", הוסיף, "הוא חומרה אידיאלית יותר מאשר טלפון: הרבה דברים שאתה רוצה לקבל עליהם מידע והסברים, כמו בישול או ספורט - זה מביך אם אתה עושה את זה עם ידיים שאוחזות בטלפון. אז אב-הטיפוס ההוא היה די מגניב בשביל זה. הלוואי שהייתי מתזמן את זה קצת יותר טוב".
כשנשאל אם בכוונתו לעשות קאמבק, אמר ברין: "נצטרך לחשוב על זה".