וואטסאפ הודיעה היום (רביעי) על השקת ערוצים ב-150 מדינות בעולם בהן היא פעילה. הפיצ'ר הוצג לראשונה לפני כשלושה חודשים ביוני שעבר ומטא ניסתה אותו בסינגפור וקולומביה. ניתן להשתמש בפיצ'ר החדש כבר כיום ולהתעדכן בערוצים השונים. ניתן לגשת אליהם דרך האפליקציה בלבד בשלב הנוכחי, כאשר בחברה אומרים שתמיכה לגרסת הווב של וואטסאפ תתווסף בהמשך השנה. הערוצים הם למעשה ערוצי שידור פרטיים דרכם יכול המשתמש להפיץ סטטוסים, קישורים או עדכונים. היתרון שלהם הוא שהכל אנונימי ולא ניתן לראות מי הם העוקבים של כל ערוץ.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
ווטסאפ
(צילום: shutterstock)

עוד בנושא:

כדי לגשת לערוצים יש להיכנס ללשונית עדכונים באפליקציה, שם גם מפורסמים הסטטוסים. ניתן לבצע חיפוש שלהם על ידי חיתוכים כגון "הכי פעילים", "חדשים", "פופולריים" או מיקום. בשלב הנוכחי בבדיקה שלנו הרוב המוחלט של הערוצים הם באנגלית ולרוב של קבוצות כדורגל - שלהן גם כמות העוקבים הגדולה ביותר בהיקף של מיליונים. כמו כן יש גם ערוצים של כלי תקשורת או אמנים אך עבורם מדובר בעשרות אלפי עוקבים בלבד, בינתיים.
2 צפייה בגלריה
ערוצים ווטסאפ
ערוצים ווטסאפ
ערוצים ווטסאפ
(צילום:רפאל קאהאן)
תכונה דומה לערוצים הושקה מוקדם יותר השנה על ידי אינסטגרם בשם "ערוצי שידור". עם זאת המקבילה הוואטסאפית קרובה יותר למה שניתן למצוא בטלגרם. בהבדל עיקרי אחד, לא ניתן להגיב על העדכונים בערוצים בכתב אלא רק באמוג'יז. ניתן לשתף את הערוצים אך לא את העדכונים. מנהלי ערוצים יוכלו לערוך את העדכונים עד חודש לאחר פרסומם ובכל מקרה לאחר מכן הם יימחקו אוטומטית כדי לא להעמיס על האפליקציה.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
במטא לא ממש הסבירו כיצד ניתן להקים או לנהל ערוצים אך הבטיחו שניתן יהיה לבצע זאת בקרוב. לא ברור אם תחזוקת ערוץ תהיה בתשלום, אך כעת כל אחד יוכל לפתוח אחד כזה בחינם כבר בחודשים הקרובים. בשלב זה התכונה ככל הנראה שמורה למשתמשים ארגוניים מסיבות מובנות. בוואטסאפ לא רוצים לראות את הערוצים הופכים לכר פורה של פעילות פלילית או לא מוסרית כפי שקורה לא פעם בטלגרם בה משתמשים גם האקרים, סוחרי סמים או פעילי טרור. מטא גם לא רוצה להפוך את וואטסאפ לסוג של רשת חברתית שתנגוס בפעילות של פייסבוק או אינסטגרם.