לאחר שבימים האחרונים הרשתות החברתיות געשו בעקבות סרטונים של צעירים רבים שטענו כי גילו חובות של אלפי שקלים לביטוח הלאומי, כעת מגיעה התשובה של המוסד עצמו, שבחר להגיב לכמה מהטענות באופן פומבי ברשתות החברתיות גם כן. ואיך להגיד, טוב מזה לא יצא.
יתרה מכך, האופן בו הביטוח הלאומי הגיב לגולשים ברשתות החברתיות הפך לטרנד בפני עצמו, אבל במובן השלילי של המילה. גולשים רבים זעמו על הצורה בה בחר צוות הסושיאל של המוסד, או מי מטעמו, להתבטא ולהגיב לטיעונים. אחרים תהו בהומור אם אפשר לעבור למתחרים.
צודקים או לא? תשפטו בעצמכם:
נזכיר כי חלק מאותם צעירים דיווחו שגילו על החוב שלהם בעקבות הטרנד ברשתות החברתיות, ששלח אותם לבדוק את מצבם באתר הביטוח הלאומי. בנוסף, בין הסרטונים עולה שוב הטענה של מילואימניקים עצמאיים, שגילו לאחרונה שהם חייבים עשרות אלפי שקלים לביטוח הלאומי בגלל עיכוב מרגיז בחקיקה.
מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "מקבלים את הביקורת על חלק מהתגובות ושמחים תמיד על הקשר הישיר והבלתי אמצעי עם הציבור. אנו מזכירים שלביטוח הלאומי יש פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, טלגרם, וערוץ וואטסאפ שמטרתם להסביר ולהנגיש לציבור את הזכויות הרבות שמגיעות לכל אזרח, וכן - גם על החובות של כל אחד".