בינה מלאכותית ואימוג'ים קוליים, אלה החידושים האחרונים של גוגל שמגיעים בימים אלה למשתמשי אנדרואיד. החברה הודיעה הלילה (ד') שהיא משיקה את אפליקציית ג'מיני למשתמשי אנדרואיד בישראל (באנגלית) ובעשרות מדינות נוספות.
1 צפייה בגלריה
ג'מיני
ג'מיני
ג'מיני
(צילום: Sadi-Santos / Shutterstock)
השימוש באפליקציה תומך בהקלדה, שיחה או צילום תמונה - ובחברה אומרים שמדובר ב-"צעד משמעותי בדרך לבניית סייען בינה מלאכותית אמיתי". גם משתמשי אייפון יוכלו להשתמש בג'מיני ישירות באפליקציית גוגל בשבועות הקרובים.
היכן תוכלו למצוא שימוש בג'מיני בעברית? בתוספים משירותי Google השונים כמו מפות, יוטיוב, ג'ימייל, טיסות ומלונות. זאת אומרת שתוכלו בשיחה אחת לתכנן חופשה עם תאריכים פנויים מהתכתבות שלכם בג'ימייל, למצוא טיסות ומלונות רלוונטיים בשירות טיסות ומלונות, לצפות בסרטוני יוטיוב על היעד ולתזמן את מרחק ההליכה מהמלון שלכם לבית הקפה שנראה מעניין במפות והכל- בעברית.
ג'מיני לא יהיה זמין רק באנדרואיד או באייפון, גם משתמשי המחשבים שעושים שימוש בדפדפן כרום יוכלו להשתמש בשירות אם יקלידו @gemini ואז את הפרומפט בחלונית החיפוש. גוגל מנסה מאוד לדחוף את המודל שלה כאלטרנטיבה ל-ChatGPT הפופולרי (והראשון להגיע לשוק). המטרה הסופית היא להפוך אותו גם לאלטרנטיבה ל-Copilot של מיקרוסופט ששוכן באופן מובנה בווינדוס 11. אפל היא היחידה בינתיים שלא הציגה מודל סייען AI - למרות שנראה שלפי עסקה מסתמנת ג'מיני יצטרף גם לאייפון ולמק.
אבל AI לא היו ההכרזות היחידות של גוגל. החברה גם הודיעה שהיא מוסיפה לחייגן של אנדרואיד - אותו אחד שמשמש במכשירי הפיקסל, אסוס, מוטורולה ועוד - תמיכה באימוג'ים קוליים. המשתמשים יוכלו במהלך שיחה לשלוח אותם כסוג של אפקט קולי. בשלב הראשון תוכלו לשלוח שישה אימוג'ים קוליים: מחיאת כף, צחוק, בכי (למעשה צליל של טרומבון ולא בכי אמיתי), מסיבה, תיפוף קומי וכמובן אימוג'י של קקי. גוגל פספסו הזדמנות להיות קצת אלגנטיים וכמובן שהצליל שמופק משימוש באימוג'י קקי הוא פלוץ.
לא ברור מי יעשה בזה שימוש אבל אם אתם בני 12 ומטה (או בעלי הומור תואם) זה עשוי לשעשע אתכם מאוד. מנגד, אני לא מבין למה להוסיף אימוג'י קולי לשיחה *קולית* - לא יותר פשוט לעשות את האפקטים בעצמכם? או אפילו לומר את הרגשות שלכם בקול? בכל מקרה ברור שישנם כאלה שלא יכולים לעשות אפקטים קוליים של פלוצים בשיחה שמתנהלת בסביבה עם אנשים נוספים - אבל זה אולי רמז שפשוט עדיף להימנע מאפקטים קוליים.