עם או בלי קשר לתרחישי הפסקות החשמל במקרה של התקפות טילים על ישראל, "תדיראן אנרגיה חדשה" מציגה לראשונה בישראל רובוט טעינה נייד לרכבים חשמליים.
2 צפייה בגלריה
רובוט הטעינה של תדיראן
רובוט הטעינה של תדיראן
רובוט הטעינה של תדיראן
(קרדיט צילום: יח"צ)
הרובוט, שנטען בעצמו והוא למעשה מטען גדול על גלגלים, ניתן לשינוע ממקום למקום ללא צורך בהתקנת תשתית קבועה. מדובר בפתרון משלים לטעינת מכוניות חשמליות, בעיקר במקומות בהם לא ניתן להציב עמדה קבועה או שקיימת בעיה בחיבור לחשמל: ההנעה שלו מתבצעת אלחוטית, מרחוק, באמצעות שלט-רחוק, ומהירותו מגיעה ל-5 קמ"ש. ניתן להציב אותו בחניוני קניונים, מגדלי משרדים ובנייני מגורים, שדות תעופה, תחנות רכבת ועוד, ויתרונו הוא היכולת לשנע אותו בקלות לכל רכב הנזקק לטעינה גם אם זה אינו חונה לצד עמדת הטענה קבועה.
טעינה עצמית מלאה של הרובוט אורכת 8 שעות, והסוללה הגדולה שלו מאפשרת לו להטעין כעשרה כלי רכב אחרי כל טעינה בודדת כזו. הסוללה היא בקיבולת של כ-185 קילוואט-שעה, והספק הטעינה המירבי - 60 קילוואט בטעינה מסוג DC - מאפשר טעינה מהירה: מ-20% עד לכ-80% מקיבולת סוללת הרכב בתוך 30 דקות בלבד בממוצע. הוא תומך גם בטווח רחב של מתחי חשמל מהסוגים AC ו-DC.
2 צפייה בגלריה
רובוט הטעינה של תדיראן
רובוט הטעינה של תדיראן
רובוט הטעינה של תדיראן
(קרדיט צילום: יח"צ)
הרובוט משווק כבר בארה"ב, באסיה, ביפן, בגרמניה ובהולנד, וכעת זמין גם לרכישה בישראל. "תדיראן אנרגיה חדשה" היא חלק מקבוצת תדיראן, והוקמה על ידה בסוף שנת 2020, לאחר שהחליטה להיכנס לתחום האנרגיה המתחדשת ורכשה מספר חברות בארץ ובחו"ל העוסקות בתחום. היקף הפעילות של החטיבה החדשה – בין השאר בייעוץ, תכנון והקמה של עמדות טעינה משוכללות - מכניס כיום יותר ממחצית מהכנסות הקבוצה.