מנהל אינסטגרם, אדם מוסרי, ענה באמצעות הסטורי שלו על שאלות שונות של משתמשים בסוף השבוע. בין היתר, הוא התייחס גם לתוכניות של החברה בנוגע להחזרת הפיד הכרונולוגי, בהן נגע במהלך השימוע שלו בסנאט בשבוע שעבר. מוסרי הסביר כי החברה בוחנת שתי גרסאות לפיצ'ר, ומתכוונת להוציא אותו בשנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם. שובו של הפיד הכרונולוגי
(צילום: רויטרס)

עוד בנושא:

גרסה אחת תאפשר למשתמשים לבחור את החשבונות המועדפים עליהם, והתכנים שאלה יפרסמו יופיעו בראש הפיד בסדר כרונולוגי. האפשרות השנייה תאפשר לראות בסדר כרונולוגי פוסטים מכל מי שהמשתמש עוקב אחריו. לפי מוסרי, החברה כבר החלה לקיים בדיקות לגבי אופציית המועדפים, ומעט בהמשך תבחן גם את אופציית הסדר הכרונולוגי המלא. מוסרי הדגיש כי החברה לא נוטשת את הפיד שמוכתב על ידי אלגוריתם, אלא תספק אופציה נוספת כך שכל משתמש יוכל לבחור מה שמתאים לו. "אנחנו כן מאמינים שדירוג עוזר לנו לחבר אנשים לתוכן שהכי חשוב להם", אמר על הפיד האלגוריתמי.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
בחשבון הרשמי של החברה בטוויטר צייצו מסרים דומים: "אנחנו רוצים שלאנשים תהיה שליטה בעלת משמעות על החוויה שלהם. התנסינו עם מועדפים, דרך שבה אתם מחליטים את הפוסטים של מי אתם רוצים לראות במיקום גבוה, ואנחנו עובדים על אפשרות נוספת לצפות בפוסטים מהאנשים שאתם עוקבים אחריהם לפי סדר כרונולוגי. אנחנו רוצים להיות ברורים - אנחנו מייצרים אפשרויות חדשות ומספקים לאנשים יותר בחירה כך שיוכלו להחליט מה עובד הכי טוב עבורם - ולא מעבירים את כולם בחזרה לפיד כרונולוגי. אתם יכולים לצפות לעוד בנושא מוקדם בשנה הבאה!".
2 צפייה בגלריה
אדם מוסרי מעיד בפני הסנאט
אדם מוסרי מעיד בפני הסנאט
אדם מוסרי מעיד בפני הסנאט
(צילום: EPA)
שיטת דירוג התכנים שבה משתמשת חברת מטא בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם ספגה אש לאחרונה מפרנסס האוגן, עובדת החברה לשעבר שהדליפה אלפי מסמכים פנימיים לתקשורת ולסנאט. האוגן אמרה כי האלגוריתמים שקובעים את נראות הפיד מקדמים תכנים שיגבירו מעורבות מצד המשתמשים, ומביאים לשגשוג של תכנים שמזיקים למשתמשים. היא המליצה לחזור להצגת תכנים לפי סדר כרונולוגי.
טיימליין
אותן הדלפות גררו סדרה של שימועים בסנאט, האחרון שבהם התקיים בשבוע שעבר בהשתתפותו של מוסרי. המחוקקים עימתו את מנהל אינסטגרם עם האופן שבו משתמשים צעירים עשויים להיחשף לתכנים שפוגעים בהם בפלטפורמה, כמו תכנים המעודדים הפרעות אכילה, מאחר שהאלגוריתם מקדם את אותם תכנים עבורם.
בשבוע שעבר אינסטגרם הודיעה על פיצ'רים חדשים לבטיחות ילדים, כמו "take a break" שמטרתו לסייע בהגבלת הזמן אונליין, שיעודד משתמשים להתנתק אחרי שבילו זמן מסוים בפלטפורמה. באביב החברה גם צפויה להוסיף אפשרות של פיקוח הורי על חשבונות של ילדים.