חברת OpenAI שחררה בנובמבר באופן פומבי את הצ'אטבוט מבוסס הבינה המלאכותית ChatGPT, שלא מפסיק לעורר הדים. כעת, על פי דיווחים, חברת מיקרוסופט זיהתה את הפוטנציאל העסקי שבפיתוח ומעוניינת לשלב את הטכנולוגיה במנוע החיפוש שלה בינג. הצ'טבוט מחקה סגנון שיחה אנושי, ויכול להשיב לשאלות מגוונות של המשתמשים. באופן דומה, הרעיון הוא שמשתמשי מנוע החיפוש יקבלו תשובות שניסח הצ'טבוט לשאילתות החיפוש שלהם, שיוצגו כחלק משיחה ובתוך קונטקסט, במקום רשימת לינקים עם מידע, כפי שנהוג היום.

עוד בנושא:

מיקרוסופט עשויה להשיק את הפיצ'ר החדש כבר בחודשים הקרובים, ומקווה לאתגר כך את מנוע החיפוש של גוגל, המתחרה הגדולה בהרבה שלה. נכון להיום, בחברה עדיין שוקלים אם המידע שניתן על ידי הצ'טבוט מדויק מספיק, ובאיזו מהירות ניתן לשלב אותו במנוע החיפוש. ייתכן גם שכצעד ראשון הוא יושק רק בתור מבחן מצומצם לקבוצת משתמשים קטנה.
2 צפייה בגלריה
 משרדי מיקרוסופט
 משרדי מיקרוסופט
משרדי מיקרוסופט
(צילום: shutterstock)
בשנה שעברה, מיקרוסופט הכריזה כי בכוונותיה לשלב את תוכנת יצירת התמונות DALL-E 2 של OpenAI בבינג. ענקית הטכנולוגיה אף השקיעה מיליארד דולר במימון של OpenAI ב-2019, ולשתיים גם שיתוף פעולה ארוך טווח שנוגע לפיתוח טכנולוגיות AI למחשבי-על, באמצעות שירות הענן של מיקרוסופט, אז'ור.
מאז ש-chatGPT נפתח לשימוש הקהל הרחב, עלו קולות לפיהן היכולות שלו לסכם מידע שזמין באופן פומבי עשויה להפוך אותו לאלטרנטיבה חדשה למנועי חיפוש שמציגים רשימת לינקים. לפי דיווחים, בחודש שעבר, עובדי גוגל אף שאלו את מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי, ואת מנהל תחום המחקר ב-AI, ג'ף דין, האם הצ'אטבוט מאיים על גוגל. גוגל אמנם מפתחת טכנולוגיה דומה בעזרת מודל השפה שלה LaMDA, אך היא לא שחררה אותה באופן פומבי עד היום והבכירים השיבו כי הסיבה היא הסיכון למוניטין שלה אם תעשה טעויות. לפי הניו יורק טיימס, מאז אותה תשובה, בגוגל החלו לקחת ברצינות את האיום ולהעביר צוותי מחקר לעסוק בפיתוח התגובה לצ'אטבוט של OpenAI, בחברה אף הכריזו על הסיטואציה כאיום "קוד אדום".
2 צפייה בגלריה
סונדאר פיצ'אי
סונדאר פיצ'אי
סונדאר פיצ'אי
(צילום: EPA)
מנגד, למרות התחזיות הללו, רק בחודש שעבר, סמנכ"ל OpenAI סם אלטמן צייץ כי "צ'אט GPT מאוד מוגבל. הוא טוב מספיק בדברים מסוימים כדי ליצור רושם מוטעה של גדולה, אבל זו טעות להסתמך עליו עבור דברים חשובים כרגע. זו הצצה לקדמה, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה". מיקרוסופט ו-OpenAI סירבו להגיב לדיווחים בנושא.