פחות משנה - זה פרק הזמן שאפליקציית ארטיפקט (Artifcat), שהוקמה על ידי מייסדי אינסטגרם, קווין סיסטרום ומייק קריגר, הצליחה לשרוד. בסוף השבוע הודיע סיסטרום, מנכ"ל החברה, כי האפליקציה תיסגר סופית בסוף החודש הבא ודרכיהם של שמונת העובדים ייפרדו.
2 צפייה בגלריה
Artifact
Artifact
Artifact
(צילום: Koshiro K / Shutterstock)
ארטיפקט, שהושקה בסוף ינואר 2023, הציגה למשתמשים מאמרי חדשות בתחומי העניין שלהם בעזרת בינה מלאכותית. לאורך הזמן האפליקציה השתכללה עם פיצ'רים נוספים כמו היכולת ליצור סיכומים מבוססי AI של מאמרים, כתיבת כותרות חלופיות לכותרות קליקבייט בעזרת AI, וגם אפשרות להגיב על מאמרים ולפרסם פוסטים - פיצ'רים שהפכו אותה למעין רשת חברתית ומיצבו אותה כאיום פוטנציאלי על X (טוויטר לשעבר) של אילון מאסק.
רק שזה לא ממש עבד. "בנינו משהו שקבוצה בסיסית של משתמשים אהבה, אבל הגענו למסקנה שההזדמנות בשוק לא גדולה מספיק בשביל להצדיק את המשך ההשקעה בדרך הזאת", כתב סיסטרום בפוסט שפרסם. "זה קל לסטארטאפים להתעלם מהמציאות הזאת, אבל לעתים קרובות עדיף לכל המעורבים לקבל את ההחלטה הקשה הזאת בשלב מוקדם".
ריפרש
המהפכה האמנותית של הבינה המלאכותית / עם אדי גולדנברג
48:15
ארטיפקט התחילה בסוף השבוע לצמצם את הפעילות שלה, והמשתמשים כבר לא יכולים לפרסם תגובות או פוסטים חדשים. "תוכן כזה דורש כמות משמעותית של מודרציה ופיקוח ולא יהיה לנו את הצוות לתמוך בפיצ'רים האלה", הסביר סיסטרום. המשתמשים יוכלו להמשיך לקרוא מאמרים באמצעות האפליקציה עד סוף פברואר, אז היא תחזיר את נשמתה לבורא.
2 צפייה בגלריה
קווין סיסטרום ומייק קריגר
קווין סיסטרום ומייק קריגר
קווין סיסטרום ומייק קריגר
(צילום: Jim Bennett, WireImage, Getty Images)
בפוסט שפרסם הבהיר סיסטרום שבניגוד לארטיפקט, הוא עוד לא הגיע לסוף דרכו כיזם. "באופן אישי אני מתרגש להמשיך לבנות דברים חדשים, על אף שרק הזמן יגיד מה הם עשויים להיות. אנחנו חיים בתקופה מרגשת שבה בינה מלאכותית משנה כמעט כל דבר שאנחנו נוגעים, וההזדמנויות לרעיונות חדשים נראות בלתי מוגבלות", כתב.
הכישלון של ארטיפקט עומד בניגוד מוחלט להצלחה ענקית של המיזם הקודם של סיסטרום וקריגר. השניים ייסדו בשנת 2010 את האפליקציה לשיתוף תמונות אינסטגרם שהפכה תוך זמן קצר ללהיט ענק וב-2012 נרכשה על ידי פייסבוק תמורת מיליארד דולר - סכום שנראה אז מופרך ביחס לתמורה. מאז אינסטגרם הפכה לאחד מעמודי התווך באימפריה של מארק צוקרברג ולאחת הרשתות החברתיות הגדולות - והרווחיות - בעולם. סיסטרום וקריגר פרשו מאינסטגרם בשנת 2018.