ענקית הטכנולוגיה מטא (לשעבר פייסבוק) חשפה היום במסגרת אירוע בניו יורק מספר כלי AI חדשים עבור עסקים שמפרסמים מודעות דרך פלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, במטרה לשפר את ביצועיהן. אלו כוללים כלי בינה מלאכותית גנרטיבית, וכלי אוטומציה חדשים. נראה שהחברה מסמנת כי היא לא נשארת מאחור בתחרות מול ענקיות טכנולוגיה וסטארט-אפים אחרים בתחום.

עוד בנושא:

ראשית, מטא חשפה את ה- AI Sandbox, "משטח ניסויים לבחינה מוקדמת של כלי AI חדשים למפרסמים", כאשר המטרה היא להבין מה אפקטיבי עבורם, ולהפוך אותם לפשוטים לשימוש. במסגרתו, החברה הציגה כלי בינה מלאכותית גנרטיבית בשם Text Variation, שמייצר גרסאות רבות של הטקסט שהוזן אליו, כדי להדגיש את הנקודות החשובות בטקסט של המפרסם, ולתת למפרסמים אפשרויות בחירה בין מסרים שונים שעשויים להתאים לקהלים שונים. ג'ון הגמן, סמנכ״ל מוניטיזציה בחברה, אמר במהלך האירוע כי בעוד שלקהלים מסוימים מתאים טקסט שמדגיש שמוצר מסוים הוא משתלם למשל, עבור אחרים יש להדגיש את הטרנדיות שלו, והכלי החדש יסייע בכך.
3 צפייה בגלריה
מטא AI
מטא AI
מטא AI
(צילום: Ascannio / Shutterstock.com)
כלי נוסף שהוצג במסגרת ארגז החול הוא כלי יצירת הרקעים, אשר יוצר רקעים על בסיס טקסטים תיאוריים שמוכנסים אליו, ובכך מאפשר למפרסמים לנסות רקעים שונים למודעה כשהדגש הוא על חסכון זמן. במהלך ההדגמה באירוע, הוכנס לכלי תיאור של רקע שהכיל מילים כמו "אמנות רנסנס, עננים, צבעים בהירים" ובתגובה הוא הפיק רקע בסגנון הרצוי. הכלי השלישי מאפשר התאמה של נכסים ויזואליים - הוא מתאים באופן אוטומטי את מימדי המודעה לפורמטים שונים בפלטפורמות, כמו סטוריז ורילז, כשגם כאן המטרה היא חסכון בזמן ומשאבים.
בשלב זה כלים אלו הושקו במסגרת פיילוט למספר קטן של מפרסמים לצורך קבלת פידבק לשיפורם. ביולי, החברה הודיעה כי תרחיב את הגישה בהדרגה למפרסמים נוספים ובהמשך השנה תשלב חלק מהפיצ'רים הללו במוצריה.
בנוסף, החברה הציגה מספר חידושים ב- "Meta Advantage", סט מוצרי אוטומציה מבוססי AI שמטרתם לסייע למפרסמים להגיע לתוצאות הטובות ביותר בקמפיינים, להתאים מודעות לקהלים ולהציגן בתזמון הנכון. אחד הפיצ'רים החדשים הוא מעבר מקמפיינים ידניים לאוטומטיים בקליק אחד (פיצ'ר שיושק החל מהחודש הבא). פיצ'ר נוסף יאפשר שילוב קטעי וידאו של המוצר במודעות קטלוג - מודעות שמציגות שורת מוצרים יחד, שעד היום ניתן היה לשלב בהן תמונות בלבד. באמצעות AI, מודעות אלו יוצגו לגולשים בצורה אופטימלית, לדברי החברה. הפיצ'ר זמין למפרסמים נבחרים ויורחב בהמשך השנה. כלי בשם Advantage+ Audience ישנה את דרך הצגת המודעות הקיימת, במסגרתה על המפרסם לספק הגדרות לקהל היעד כמו גילאים ותיאור תחביבים. מפרסמים שמשתמשים בכלי יוסיפו את התיאורים כהצעות ולא כמגבלות קשיחות, והמערכת תוכל למצוא אנשים נוספים מחוץ לתיאורים הללו שהיא מעריכה שיהיו מעוניינים במוצר. עבור מפרסמים שזקוקים להגבלות מוגדרות, כמו גיל מינימלי או איזור מסוים שהם שולחים אליו מוצרים, עדיין ניתן יהיה להגביל את הקהל.
3 צפייה בגלריה
כלי בינה מלאכותית ליצירת רקעים
כלי בינה מלאכותית ליצירת רקעים
כלי בינה מלאכותית ליצירת רקעים
(תמונה: מטא)
בנוסף בחברה הצהירו כי הם "משקיעים עשרות מיליארדי דולרים בשנה בתשתיות, וחלק גדל והולך מההשקעה מוקדש לבניית יכולות AI למודעות. כחלק מהעבודה המתמשכת שלנו לקידום מודלים ב-AI, אנחנו משתמשים עכשיו במודלים גדולים ומורכבים יותר, כדי לשפר את הביצועים ואפשרויות המדידה שלהם. לדוגמה, באינסטגרם בעבר היינו צריכים מודל אחד לביצוע אופטימיזציה של קליקים במודעות על סטוריז, ומודל אחר לאופטימיזציה של מכירות ממודעות ברילס. עכשיו, מודלים מתקדמים יותר מבצעים אופטימיזציה בכל השטחים האלה, ויכולים ללמוד דרך איזורים מרובים בו זמנית, מה שמסייע לשיפור המרות למכירה מפרסום ואת איכות המודעות שאנשים רואים".
ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא במחלקת העסקים הגלובלית של מטא אמרה במהלך האירוע כי אנשים צופים במעל 19 מיליארד סרטונים ביום בפלטפורמות החברה, וכי מעל 50% מהזמן שאנשים מבלים בפייסבוק ואינסטגרם הוא בצפיה בווידאו. עוד אמרה כי מעל 10 מיליון עסקים מפרסמים בפלטפורמות החברה, ורושמים בממוצע הכנסה של 3.3 דולר על כל דולר של השקעה בפרסום.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
מוקדם יותר השבוע מטא הודיעה גם על מודל AI שיכול ללמוד משש צורות שונות של מידע. "ImageBind" מסוגל ללמוד ולחבר מידע מתמונות וסרטונים, מקול, מעומק (בעזרת חיישני תלת-ממד), מחום (בעזרת קרינת אינפרא-אדום), מתנועה וממיקום (באמצעות חיישנים של יחידות מדידה אינרציאליות).
3 צפייה בגלריה
כלי לבחירת קהלים למודעות באמצעות בינה מלאכותית
כלי לבחירת קהלים למודעות באמצעות בינה מלאכותית
כלי לבחירת קהלים למודעות באמצעות בינה מלאכותית
(תמונה: מטא)
הרעיון מאחורי אופן הלמידה הזה הוא לקרב את הבינה המלאכותית ליכולת האנושית ללמוד בו-זמנית מצורות שונות של מידע. לפי הכרזת החברה, "ImageBind מצייד מכונות בהבנה הוליסטית המחברת בין אובייקטים בתמונה לאופן שבו הם יישמעו, לצורתם התלת-ממדית, לטמפרטורה שלהם, ולאופן שבו הם נעים. מודל זה מצליח להתעלות על מודלים קודמים של AI שהוכשרו בנפרד עבור אפשרות מסוימת אחת של למידה (כמו קול או תמונה בלבד)". המודל יונגש כקוד פתוח למפתחים בפלטפורמת גיטהאב.