עידן הבינה המלאכותית מגיע למטא: מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, הכריז היום (רביעי) בכנס השנתי של החברה Connect, על שורה של צ'אטבוטים חדשים שישתלבו בפלטפורמות השונות של החברה - פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. בנוסף, הכריזה החברה גם על שני מכשירים חדשים - משקפי המציאות המעורבת קווסט 3 והדור השני של משקפי ריי-באן סטוריז.
עוד בנושא:
"זאת הייתה שנה מדהימה לבינה מלאכותית", אמר צוקרברג, והזכיר את המודלים הרבים שהחברה השיקה בחודשים האחרונים ובראשם מודל השפה בקוד-פתוח LLama 2. הוא ציין כי לרוב האנשים עדיין לא הייתה הזדמנות לנסות את המודלים האלה וכי "זה דבר שאנחנו יכולים לשנות".
זאת הייתה הכנה להכרזה על עוזר אישי מבוסס בינה מלאכותית שייקרא Meta AI ויהיה ניתן לתקשר איתו באמצעות כל הפלטפורמות של החברה. בזכות שיתוף פעולה עם מיקרוסופט ומנוע החיפוש שלה בינג, ל-Meta AI תהיה גישה לאינטרנט והוא יוכל לשלוף מידע עדכני. יהיה ניתן לתקשר איתו באופן ישיר, או לצרף אותו לצ'אטים קבוצתיים. כך, למשל, יהיה אפשר לתייג אותו בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית כדי לבקש המלצה על מסעדה או כל דבר אחר.
לצד Meta AI הכריז צוקרברג גם על שורה של צ'אטבוטים חדשים שלדבריו הם "יותר מהנים, ויש להם דעות, אישיויות ותחומי עניין". כך למשל, צ'אטבוט בשם מקס הסו-שף יוכל לתת לכם עצות בענייני בישול, והצ'אטבוטית לורנה תוכל לסייע לכם בתחום שהיא מתמחה בו - טיולים. לילי, מומחית לכתיבה ועריכה, תעזור לכם לשפר את המסמכים שלכם. מטא גייסה שורה של ידוענים כדי ש"יגלמו" את הדמויות האלה, בהם סנופ דוג (שיגלם את "שליט המבוך"), פריס הילטון (בלשית), טום בריידי (מומחה לספורט) ואחרים. גרסת הבטא של כלי זה תושק כבר היום בארה"ב.
צוקרברג חשף גם את EMU (ראשי תיבות של Expressive Media Universe) - מחולל תמונות דמוי DALL-E3 או מידג'רני, שיהיה ניתן לגשת אליו דרך הפלטפורמות השונות של מטא. התוצאות שהודגמו באירוע דומות לתוצרים שראינו ממוצרים מתחרים, אבל צוקרברג התגאה בזמן הקצר שבו לוקח למודל ליצור תמונה חדשה - חמש שניות בלבד (והודה כי עדיין, הבנות שלו טוענות שמדובר ביותר מדי זמן).
משתמשי מטא יוכלו להשתמש במודל החדש כדי ליצור סטיקרים בוואטסאפ ובמסנג'ר, וגם לזמן אותו באמצעות Meta AI. שימוש מעניין יותר יגיע בחודש הבא לאינסטגרם - משתמשי הרשת החברתית יוכלו להשתמש ב-EMU כדי לערוך תמונות שלהם: צוקרברג הדגים זאת כשלקח תמונה של הכלב שלו וביקש מהמודל להפוך אותו לכלב מאוריגמי, או להפוך את השיער שלו לספגטי. אפשרות נוספת היא להשתמש במודל כדי לשנות את הרקע של התמונה.
צוקרברג הודיע כי החברה עובדת על AI Studio, פלטפורמה שתאפשר למפתחים לבנות צ'אטבוטים עבור אפליקציות המסרים של מטא באמצעות API (ממשק תכנות יישומים) ותושק בחודש הבא. בעתיד, אמר צוקרברג, גם אנשים ללא רקע בתכנות יוכלו ליצור צ'אטבוטים. צוקרברג הוסיף כי הצ'אטבוטים של החברה יוכלו להשתלב בעתיד גם בחוויות שונות במטאברס - הגלגול העתידי והתיאורטי של האינטרנט שמטא משקיעה מיליארדי דולרים בשנה בפיתוח שלו.
מטא גם מאפשרת לעסקים ליצור צ'אטבוטים שיתקשרו עם הלקוחות שלהם. האפשרות הזאת פתוחה נכון לעכשיו למספר מצומצם מאוד של חברות וצוקרברג הבהיר כי מטא מתקדמת בתחום הזה בזהירות, בגלל האתגרים הרבים בתחום ה-AI. בחברה כמובן לא רוצים שצ'אטבוט של חברה מסחרית יאמר ללקוחות דברים פוגעניים או ימסור להם מידע שגוי.
מטא מצטרפת למרוץ ה-AI באיחור יחסי - לפי דיווחים היא הייתה צריכה לפתור בעיות בתחום התשתיות ולארגן מחדש את הצוותים שעוסקים בבינה מלאכותית, והיא מתמודדת עם שוק צפוף שבו פועלות כבר שחקניות כמו מיקרוסופט, גוגל, OpenAI ואחרות. היתרון שלה הוא כמובן יותר משלושה מיליארד משתמשים חודשים פעילים ברחבי העולם, שיוכלו להתחבר בקלות לכלי ה-AI שלה בלי להתרגל לשירות חדש או להוריד אף תוכנה.
ד"ש לאפל
את האירוע פתח צוקברג בהכרזה על קווסט 3, משקפי המציאות המעורבת החדשים של מטא, שיגיעו לחנויות בארה"ב ב-10 באוקטובר ויעלו 499 דולר לגרסת 128 גיגה בייט או 649 דולר לגרסת 512 מגה בייט. קווסט 3 דקים ב-40% יותר מהדור הקודם שהושק ב-2020, ובניגוד לקווסט 2 שהתמקדו במציאות מדומה (VR), הם תומכים במציאות מעורבת (MR) ומאפשרים לשלב אובייקטים דיגיטליים בסביבה הפיזית של המשתמשים. הרזולוציה של המסכים עומדת על 2064x2208 פיקסלים והמשקפיים מצוידים בערכת השבבים החדשה סנאפדרגון XR2 Gen 2 של קוואלקום.
צוקרברג ציין כי קווסט 3 מגיעים ללא סוללה בקופסה חיצונית - עקיצה ברורה לאפל שמשקפי ה-Vision Pro שלה מגיעים עם קופסה כזאת - והדגים כיצד קווסט 3 מאפשרים להשתמש במסכים וירטואליים, פיצ'ר שקיים גם במשקפיים של אפל שעולים 3,000 דולר יותר. הוא ציין כי בדצמבר יגיע לקווסט שירות אקסבוקס קלאוד גיימינג של מיקרוסופט, שיאפשר לשחק על מסך וירטואלי ענק בכל מקום. בנוסף הראה צוקרברג כיצד קווסט 3 מאפשרים להצמיד אובייקטים דיגיטליים למקומות פיזיים - מה שמאפשר למשל להציב תמונה וירטואלית במקום ספציפי בבית.
את האירוע חתם צוקרברג בהכרזה על הדור השני של ריי-באן סטוריז, המשקפיים החכמים של מטא שהושקו ב-2021 ולא הצליחו להפוך ללהיט ענק. החידושים העיקריים בדור החדש, שנקרא RayBan Meta Smart Glasses: יהיה ניתן להשתמש באמצעות המשקפיים ב-Meta AI כעוזר קולי דמוי סירי או גוגל אסיסטנט, והמשקפיים יוכלו לזהות עבור המשתמשים אובייקטים ולתרגם שפות - בדומה לשירות גוגל לנס. כך למשל, אם אתם מבקרים בחו"ל תוכלו לבקש מהמשקפיים לתרגם עבורכם תפריטים או לספר לכם על איזה אתר היסטורי אתם מסתכלים. בנוסף, לראשונה יהיה ניתן להעביר שידור חי ישירות מהמשקפיים לאפליקציות של מטא.
מעבר לכך, הודיעה מטא על שיפור משמעותי של יכולות האודיו של המשקפיים, שהתחדשו במערך של חמישה מיקרופונים שתומך בהקלטת אודיו מרחבית. ריי-באן סטוריז מצוידים במצלמת 12 מגה-פיקסל ובקופסה שמאפשרת שמונה הטענות (סך הכל 36 שעות שימוש). המשקפיים יגיעו לחנויות ב-17 באוקטובר ויעלו 299 דולר.
הכותב הוא אורח של חברת מטא