מה יש בסוללות אייפון 14 ואייפון 14 פרו, שהושקו רק לפני כמעט שנה, אשר גורם להן להתרוקן במהירות חריגה? כבר בחודש ינואר, ארבעה חודשים אחרי השקת האייפונים תחת ההכרזה היומרנית שהם כוללים את "הסוללה החזקה ביותר של אפל אי פעם", החלו ברחבי הרשת פרסומים מטרידים על התרוקנות מהירה שלה. אתרים מקצועיים שמיהרו לבדוק את התלונות מצאו אז כי אין להן שחר; בהשוואה לסוללת גלקסי S22 אולטרה של סמסונג, למשל, לא נמצא הבדל. התברר, כי אפילו החשודה המיידית - תכונת Always on ("תצוגה תמידית") החדשה ששולבה לראשונה באייפון 14 - לא תורמת לזליגה מוגזמת של אנרגיה מהסוללה.
1 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו ואייפון 14
אייפון 14 פרו ואייפון 14
הסוללה החזקה ביותר של אפל אי פעם? אייפון 14 פרו ואייפון 14
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אבל קללת הסוללה חוזרת. בתחילת השבוע, חודש לפני השקת סדרת אייפון 15 החדשה, הביא האתר המוערך Creative Bloq, המכסה את הטרנדים האחרונים בתעשיית הטכנולוגיה, אוסף של עדויות של בעלי אייפון 14 ואייפון 14 פרו, במספרים הולכים וגדלים, שהתלוננו באחרונה על ירידה יוצאת דופן בהספק הסוללה. כתבי הטכנולוגיה סם קוהל ואנדרו קלייר, שניהם בעלי אייפון 14 ואייפון 14 פרו, צייצו בעצמם, כי הסוללה שלהם ירדה לקיבולת מקסימלית של 90%, ירידה מהירה בהרבה ממכשירי אייפון קודמים שבבעלותם. מאות התגובות לציוצים שלהם לימדו, כי מדובר בצרת רבים: סוללות האייפונים הישנים מגלות אורך חיים גדול יותר משל סוללות האייפון האחרון, שפחות משנה להשקתן מגיעות לרף של בין 80% ל-90%.
בדקנו את אייפון 14 פרו
(צילום: ירון שרון)
כתבת הטכנולוגיה של וול סטריט ג'ורנל, ג'ואנה סטרן, דיווחה גם היא בשבוע שעבר, כי האייפון 14 פרו שלה מציג קיבולת סוללה של לא יותר מ-88%. "האם זה בגלל שאני משתמשת בטלפון שלי יותר מדי וכבר הגעתי ל-450 מחזורי טעינה?" כתבה, "האם זה מהחום הנובע מטעינה מהירה? האם יש משהו עם הסוללה? האם ה'תצוגה התמידית' גרמה לקיבולת להתכווץ מהר יותר? האם הטלפון אינו מקרר או מפזר חום כמו גם דגמים אחרים? ואולי הסיבה היא העובדה שאני מפעילה תוכנת בטא?"

באטרי-גייט

דיווחים אחרים ברשת, כמו באתר הטכנולוגיה The Verge, מספרים על ירידה מתונה יותר. מדובר אומנם באחוזים קטנים, אבל כל הכותבים טוענים כי באייפונים הקודמים שלהם החלו לראות ירידה כזו בקיבולת רק אחרי שנתיים-שלוש של שימוש ולא אחרי זמן קצר כל כך. על פי הצהרותיה הרשמיות של אפל עצמה, סוללות האייפון 14 אמורות "לשמור על עד 80% מהקיבולת המקורית שלהן ב-500 מחזורי טעינה מלאים".
זו לא הפעם הראשונה שאפל מסתבכת בענייני סוללות. היא עצמה סיפקה כבר ב-2018 לאייפונים כלי שמאפשר לבדוק בקלות את מצב הסוללה - פיצ'ר מיוחד ששילבה במכשיריה כדי לסייע למשתמשים במעקב קבוע. אפל - כמו גם סמסונג ויצרניות אחרות - מספקת גם אופציה לעצור את הטעינה לאחר שהגיעה לאחוז מסוים, כדי לשמור על הסוללה.
ריפרש
מערכת ההפעלה של התחבורה הציבורית / עם עמוס חג'אג'
42:22
הכלי הזה נולד בעקבות מה שכונה אז "פרשת באטרי-גייט", שבה הואשמה אפל כי היא מאיטה במכוון בעלי אייפונים ישנים רק כדי לעודד את בעליהם לרכוש חדשים. החברה טענה להגנתה כי מדובר בתכונה שייעדה להגן על בעלי המכשירים, כיוון שסוללות ישנות אינן מסוגלות להתמודד עם צריכת הזרם באותה יעילות כמו סוללות חדשות ומעבדים יעילים יותר. ההאטה באה למנוע כיבוי אוטומטי בלתי צפוי של המכשיר כדי למנוע נזקים לרכיביו. "המטרה שלנו", קבעה אז אפל, "היא לספק את החוויה הטובה ביותר ללקוחות, הכוללת ביצועים כוללים והארכת חיי המכשירים שלהם".
המהלך הגיוני: ככל שחיי הסוללה נפגעים, היכולת של הסמארטפון להשיג ביצועים מקסימליים יורדת במקביל. לאורך השנים מאז, אפל פירסמה עדכונים כדי לטפל בבעיה ולהימנע מתקלות, אבל היא לא יוצאת מגדרה כמובן לשכנע לקוחות להחליף סוללות; עדיף, כמובן, מבחינתה, שירכשו מכשיר חדש כל שנה או שנתיים. בארה"ב עלה מחיר החלפת סוללת מכשיר אייפון 14 בתחילת השנה מ-70 דולר ל-90 דולר. בישראל, אגב, מחיר החלפה ברשת iDigital מתחיל מ-280 שקל.
עד אמש באפל בחרו שלא להתייחס לדיווחים החדשים. החברה נערכת בימים אלה במרץ להשקת סדרת מכשירי אייפון 15, שלפי השמועות יכללו סוללה גדולה ב-10 עד 18 אחוזים בהשוואה לסוללות אייפון 14. אם מדובר בבעיה שלא אותרה עדיין, היא עלולה לחזור גם בדגמים החדשים.