חברת אמזון הודיעה הערב (יום ב') כי סגרה את החשבונות ששימשו לפי החשד את חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO - כך מדווח מגזין הטכנולוגיה Motherboard. מ-NSO נמסר בתגובה ל-ynet: "הטענה בדבר סגירת חשבונות אמזון אינה נכונה. גם התגובה של אמזון אינה מתייחסת לתשתיות NSO". עם זאת, מכון המחקר Citizen Lab שעוקב אחר פעילותה של החברה, טוען כי השנה היא החלה להשתמש באופן נרחב בשירותי ה-CDN (טכנולוגיה שמשמשת לוויסות העומס על אתרים) של אמזון.
2 צפייה בגלריה
מטה NSO בהרצליה
מטה NSO בהרצליה
מטה NSO בהרצליה
(צילום: אוראל כהן)

הכתבות האחרונות על NSO:

"כשלמדנו על הפעילות הזאת (המתוארת בתחקיר - י.מ), פעלנו במהירות כדי לעצור את התשתיות והחשבונות הרלוונטיים", מסר דובר של חברת AWS (חטיבת שירותי הרשת ומיחשוב הענן של אמזון) לאתר Motherboard.
ההודעה של אמזון מגיעה פחות מיממה אחרי הגילויים החדשים על פגסוס, תוכנת הריגול של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, במסגרת תחקיר של ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בסיוע ארגון Hidden Stories. לפי החקירה, פגסוס שימשה במשך שנים לריגול אחרי עשרות פעילי זכויות אדם ועיתונאים מכלי תקשורת מרכזיים כמו וושינגטון פוסט, CNN, ניו יורק טיימס, AP, בלומברג, וול סטריט ג'ורנל ואחרים.
2 צפייה בגלריה
כנס Re:invent של AWS
כנס Re:invent של AWS
כנס של AWS
(צילום: AWS)
בארגון אמנסטי אומרים כי NSO השתמשה בטכנולוגיית ה-CDN של AWS בתהליך ההדבקה של המטרות, בין היתר במקרה של עורך דין צרפתי העוסק בזכויות אדם. באמנסטי הסבירו כי השימוש בתשתיות של אמזון מסייע לחברת הסייבר להסוות את פעילותה. זוהי לא החשיפה הראשונה של פגסוס, תוכנת ריגול שקיומה ידוע כבר כמה שנים, אבל מדובר בתחקיר הנרחב ביותר שנעשה בשנים האחרונות על חברת הסייבר הישראלית שמואשמת שוב ושוב בסיוע למשטרים אפלים ברדיפת מתנגדי משטר, פעילי זכויות אדם ועיתונאים. בין היתר נחשפו בתחקיר החדש מעקבים שלה אחרי מקורבים של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י שנרצח על-ידי המשטר הסעודי ואחר עיתונאים-חוקרים בהונגריה.