הרשת החברתית טוויטר, שרכישתה על ידי אילון מאסק הושלמה לאחרונה, ממשיכה להודיע על שינויים. אחרי שהכריזה כי תעניק וי כחול לכל מי שישלם 8 דולר בחודש על מנוי לתכנית "טוויטר בלו", כעת היא מודיעה כי תספק גם וי אפור לחשבונות נבחרים, בתור תווית שתצביע על "רשמיות" החשבון.

עוד בנושא:

החשבונות שיקבלו וי אפור כוללים ממשלות, חברות, דמויות ציבוריות ועוד, כך לפי ציוץ שפרסמה אסתר קרופורד, בכירה בחברה שמובילה את יוזמת טוויטר בלו החדשה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)
"הרבה אנשים שאלו איך אפשר להבדיל בין מנויי טוויטר בלו עם וי כחול, לבין חשבונות שמאומתים כרשמיים, ולכן אנחנו משיקים את תווית ה'רשמיות' לחשבונות נבחרים", כתבה. קרופורד הבהירה כי "מנוי טוויטר בלו החדש לא כולל זיהוי באמצעות תעודת זהות - זה מנוי בתשלום שמציע וי כחול וגישה לפיצ'רים נבחרים. נמשיך להתנסות בדרכים לבדל בין סוגים של חשבונות". לבסוף כתבה כי "לא כל החשבונות שאומתו בעבר יקבלו את התווית ה'רשמית' ולא ניתן לרכוש אותה. חשבונות שיקבלו אותה כוללים חשבונות של ממשלות, חברות מסחריות, כלי תקשורת גדולים, ודמויות ציבוריות".
המשמעות היא שטוויטר תעריך ותקבע מחדש מי יקבל את התווית, אך לא ברור בשלב זה מה יהיה התהליך בו תשתמש כדי לוודא את מהימנות החשבון. בנוסף, לא ברור אם הסימן האפור יקבל נראות רק בפרופיל של החשבונות שיקבלו אותו, או גם לצד ציוצים שמתפרסמים בפיד מחשבונות כאלה.
הצעד של מאסק במסגרתו הציע וי כחול לכל מי שירכוש מנוי, מתחבר למאמציו לגוון את ההכנסות של טוויטר כך שתהיה פחות תלויה בפרסום, ותכניס יותר כסף ממנויים. אך מאז שהצהיר על הדרך החדשה לקבלת וי כחול, לו החברה עדיין קוראת "אימות", עלו חששות כי אותו אימות יפספס את המטרה שלו, ולא ימנע התחזות.
כחלק מהביקורת על הצעד של מאסק, קומיקאים, משפיענים ושחקנים בהם קתי גריפין ושרה סילברמן שינו את השמות שלהם בחשבונותיהם המאומתים בטוויטר ל"אילון מאסק".
מאסק הודיע מאז כי כל מי שיתחזה לדמות רשמית מבלי להצהיר באופן ברור כי הוא מפעיל חשבון פארודי, ייחסם לצמיתות מהפלטפורמה. החברה גם הודיעה כי תדחה את ההשקה של מערכת האימות החדשה עד אחרי בחירות האמצע בארה"ב.
השקת מערכת האימות החדשה התעכבה גם בעקבות הפיטורים הנרחבים בטוויטר, שהובילו לצמצום הצוות האמון על פיתוח המערכת ולקושי לעמוד במטרה. כעת צוותה של קרופורד מנסה להעסיק מחדש חלק מהעובדים שפוטרו.