מיקרוסופט הודיעה הלילה (ד') שנציגה בדירקטוריון OpenAI יעזוב את תפקידו כמשקיף. הנציג שלה מונה לאחר פרשת ההדחה הכושלת של סם אלטמן על ידי הדירקטוריון הקודם של OpenAI שראה בו סכנה לפיתוחי הבינה המלאכותית שלה.
1 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה
סאטיה נאדלה
סאטיה נאדלה
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
במכתב שנשלח ל-OpenAI אתמול (ג') ציינה מיקרוסופט שלטעמה OpenAI הראתה התקדמות מספקת מבחינתה ושהיא בטוחה בדרך שלה להמשך, כך לפי דיווח של אתר Axios. במקביל הודיעה OpenAI שמעתה לא ימונו יותר משקיפים חיצוניים לדירקטוריון - מה שמבטל את הדיווחים על כך שפיל שילר מאפל יצטרף לדירקטוריון שלה בתפקיד דומה.
אפל הודיעה באירוע המפתחים האחרון שלה שהיא תשתמש בטכנולוגיה של OpenAI במסגרת הטמעת יכולות הבינה המלאכותית באייפון ובמוצריה. לא ברור אם טכנולוגיית Apple Inteligence כוללת שימוש במוצרים של OpenAI, אך טים קוק ציין בוודאות שחלק מהיכולות שלה ישולבו בהמשך במוצרי אפל.
פרשת הפיטורים והגיוס מחדש של סם אלטמן שטלטלה את החברה הביאה לשינויים מקיפים בהרכב הדירקטוריון. למעשה למעט מנכ"ל הרשת החברתית קוורה אדם ד'אנג'לו, כולו הוחלף בדמויות חדשות. כיום הוא כולל את: המנכ"ל המשותף לשעבר של סיילספורס ברט טיילור, שר האוצר האמריקאי לשעבר לארי סאמרס, מנכ"ל אינסטקרט פיג'י סימו, בכירת סוני לשעבר ניקול זליגמן, מנכ"לית קרן גייטס לשעבר ד"ר סו דזמונד-הלמן וראש ה-NSA בדימוס פול נקסוני.
מנגד עזבו אותו דמויות מפתח כגון איליה סוצקובר הישראלי שהקים מאז סטארט-אפ בינה מלאכותית חדש ואנדריי קרפטי. למרות העזיבה של נציג מיקרוסופט, החברה עדיין מחזיקה ב-49 אחוז ממניות OpenAI שקיבלה בתמורה להשקעה של כ-13 מיליארד דולר. מדובר במהלך שעשוי לגרום לצרות עבור מיקרוסופט בקרב הרגולטורים האירופיים שכבר החלו בבדיקה בנושא באפריל האחרון.