נטפליקס מתרחבת לתחום הגיימינג: ענקית הסטרימינג הודיעה אמש (יום ד') כי מייק ורדו, בכיר לשעבר בפייסבוק ובחברת EA, הצטרף לחברה בתור סגן נשיא לפיתוח משחקים. גורמים הבקיאים בנושא מסרו לרשת בלומברג כי בשנה הקרובה תחל נטפליקס להציע משחקי וידאו במסגרת הפלטפורמה שלה, ללא תוספת תשלום מצד המשתמשים.

עוד על נטפליקס:

2 צפייה בגלריה
נטפליקס מתרחבת לתחום הגיימינג
נטפליקס מתרחבת לתחום הגיימינג
נטפליקס, בקרוב ענקית סטרימינג וגיימינג?
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
ורדו, שיהיה כפוף לסמנכ"ל התפעול גרג פיטרס, כיהן עד כה כסגן נשיא בפייסבוק והיה אחראי על הבאת משחקים ותוכן נוסף למשקפי המציאות המדומה (VR) אוקולוס. בעבר הוא עבד בחברת EA, שם היה מעורב בפיתוח משחקים מצליחים כמו Sims והסדרות "צמחים נגד זומבים" ו"מלחמת הכוכבים". בשנים 2009-2012 הוא היה אחראי על הקריאייטיב בסטודיו זינגה.
מהדיווח בבלומברג עולה כי לנטפליקס עדיין אין אסטרטגיה מגובשת בתחום הגיימינג. עם זאת, נכון לעכשיו הכוונה היא לשלב את המשחקים באפליקציה הראשית שלה ללא תוספת תשלום. ייתכן שבשלב הראשון היא תציע למשתמשים כמה משחקים בודדים ולאט לאט תרחיב את הקטלוג שלה, כפי שעשתה בתחום הסדרות והסרטים. עדיין לא ברור אם נטפליקס מתכוונת לשתף פעולה עם מפתחים חיצוניים ואם המשחקים שהיא תציע למשתמשים יהיו קשורים בצורה כלשהי לתוכן שכבר מופיע בשירות הסטרימינג שלה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "דברים מוזרים" - עונה 3
מתוך "דברים מוזרים" - עונה 3
"דברים מוזרים". כבר יש משחק
(צילום: באדיבות נטפליקס)
עם יותר מ-200 מיליון מנויים ברחבי העולם, נטפליקס היא השחקנית הדומיננטית ביותר בתחום הסטרימינג, אבל התחרות העזה בשנים האחרונות גרמה לה לחפש תחומים חדשים שבעזרתם תוכל להמשיך לצמוח. בשנתיים האחרונות הצטרפו לזירת הסטרימינג שחקניות חדשות, בהן אפל TV פלוס, HBO Max, פיקוק ועוד. אך המתחרה הרצינית ביותר היא דיסני פלוס, שצומחת במהירות ומאיימת על ההגמוניה של נטפליקס. איום נוסף מגיע מכיוונה של אמזון, שאותתה על כוונתה להעלות הילוך בתחום הסטרימינג כשהחליטה לרכוש את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר.
תחום המשחקים, אם כך, מאפשר לנטפליקס להציע למנויים ותיקים וחדשים שירות שלמתחרות שלה אין. מדובר גם באזור שבו היא מרגישה בנוח יחסית: בעבר היא כבר שיתפה פעולה עם מפתחים חיצוניים כדי להשיק משחקים המבוססים על סדרות פופולריות כמו "בית הנייר" ו"דברים מוזרים". לצד זאת, נטפליקס בוחנת לאחרונה תחומים נוספים, בהם מכירות מרצ'נדייז, אירועים חיים ופודקאסטים.