שירות המנויים המוזל החדש שנטפליקס מפתחת, שייבדל מהמנוי הרגיל בכך שישולבו בו פרסומות, יכלול גם תכנים מסוימים ללא פרסומות - כך לפי דיווח של בלומברג. ענקית הסטרימינג מתכננת בין היתר להציג סרטים מקוריים וחדשים ללא פרסומות בסמוך לזמן יציאתם, ולהוסיף אליהם פרסומות רק בשלב מאוחר יותר.

עוד בנושא:

המטרה של הצעד היא להרגיע יוצרי סרטים שחוששים מההשפעה של שילוב פרסומות שיוצרות הסחות דעת בסרטים שלהם. לא ברור בשלב זה כמה זמן יחלוף מרגע ההשקה של סרט ועד שישולבו בו פרסומות.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(תמונה: שאטרסטוק)
כמו כן, גם תכניות הילדים המקוריות של נטפליקס יוצגו ללא פרסומות, ותכנים לילדים שמופקים על ידי אולפנים חיצוניים יזכו ככל הנראה לטיפול דומה. ככלל, נטפליקס תתקשה לשלב פרסומות בתכנים שאינם בבעלותה ורק ניתנו לה ברישיון, מאחר שההסכם עם האולפנים החיצוניים לא כולל את אפשרות שילוב הפרסומות. החברה נמצאת כעת לפי הדיווח במשא ומתן עם חברות כמו סוני גרופ, פרמאונט, והאחים וורנר דיסקברי, ועשויה לשלם בין 10-15% מהערך הנוכחי של העסקה עמם כדי שיאשרו לה לשלב פרסומות. בתכנים בהם לא יאשרו לה לשלב פרסומות, החברה עשויה לעקוף את המגבלה באמצעות הצגת פרסומות לפני או אחרי תחילת הסרט או התכנית.
מאחר שנטפליקס עדיין מתכננת איך ייראה השירות, בבלומברג מציינים כי הפרטים הללו עוד עשויים להשתנות. אך לפי הדיווח, גם נטפליקס וגם דיסני מתכננות להציג פחות פרסומות אונליין לעומת טלוויזיה בלייב ורוב שירותי הסטרימינג האחרים, אך גם מקוות לגבות על השירות יותר מהנהוג בתעשייה.
2 צפייה בגלריה
טד סרנדוס
טד סרנדוס
טד סרנדוס, מנכ"ל משותף בנטפליקס
(צילום: AP)
נטפליקס אישרה את כוונתה להשיק מנוי עם פרסומות חודשים אחרי שדיווחה על ירידה במספר המנויים השנה, לראשונה בתולדותיה. המטרה של ענקית הסטרימינג היא לפנות גם לקהל שהשירות הנוכחי יקר מדי עבורו. עוד לא ידוע כמה בדיוק יעלה השירות החדש, ומתי בדיוק יושק, אך זה צפוי לקרות בשנה הבאה.
בחודש שעבר, מיקרוסופט הודיעה כי תשתף פעולה עם נטפליקס ותספק את התשתית הטכנולוגית למנוי החדש. מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, אף אמר כי המנוי החדש לא יציע את כל התכנים שמוצעים כרגע בנטפליקס. אנליסטים מעריכים כי מכירת המודעות תוכל להכניס לנטפליקס 3-4 מיליארד דולר בשנה, מה שיהפוך אותה לאחת השחקניות הגדולות בתחום הפרסום בווידאו אונליין.