חברת הבינה המלאכותית המוכרת בעולם, OpenAI, נפרצה על ידי האקרים בשנה שעברה. על פי הדיווח של הניו יורק טיימס אתמול (ה') הפורצים הצליחו לקבל גישה למערכת המסרים הפנימית של החברה וניצלו אותה כדי לגנוב פרטים על עיצובי הבינה המלאכותית שלה.
1 צפייה בגלריה
OpenAI
OpenAI
OpenAI
(צילום: kovop / Shutterstock.com)
על פי עובדים של OpenAI ההאקר או ההאקרים קיבלו גישה לפורום הפנימי שמשמש את המהנדסים והחוקרים להחליף מידע ורעיונות על הפיתוחים האחרונים שלהם. עם זאת הם לא קיבלו גישה למערכות הפנימיות המשמשות לפיתוח ובניית מערכות ה-AI כגון ChatGPT.
הפריצה נחשפה לעובדים ולדירקטוריון לפני כשנה, אך ההנהלה החליטה לא לחשוף אותה לציבור או לרשויות מפני שלדבריהם לא נגנב מידע של לקוחות או שותפים. ב-OpenAI האמינו (וכנראה עדיין מאמינים) שההאקר היה אדם פרטי ללא קשר לקבוצות תקיפה מדינתיות או פליליות. זו לא הפעם הראשונה שנחשפו פרצות אבטחה ב-OpenAI, בפברואר האחרון נחשפו כאלה על ידי חוקרי סייבר ישראלים אך לא ידוע אם הן מונפו לפריצה לחברה.
במאי שעבר דיווחה OpenAI על כך שניטרלה חמישה קמפיינים שניסו למנף את טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה כדי להשפיע על דעת הקהל בעולם. אלה נוצרו על ידי שחקנים מרוסיה, סין, איראן וישראל וניסו להשפיע על דעת הקהל בנושאים כגון המלחמה באוקראינה, המלחמה בעזה, הבחירות בהודו, ופוליטיקה פנים-אירופאית ואמריקאית בין היתר.
בארה"ב מנסים בחודשים האחרונים להצר את הגישה של סין ובעלות בריתה לטכנולוגיות בינה מלאכותית - בין אם מדובר בחומרה או תוכנה. עם זאת סין נחשבת לכוח עולה בתחום ועל פי דיווח שפורסם השבוע היא מחזיקה בשיא העולמי בהיקף הפטנטים בתחום שנרשמו בשנה החולפת. איליה סוצקובר, ממייסדי OpenAI שעזב אותה לפני כמה חודשים, הכריז לפני כמה שבועות על הקמה של חברת AI חדשה בשם SSI שתנסה לפתח טכנולוגיות בינה מלאכותית בטיחותיות.