טינדר משתפת פעולה עם ארגון Garbo כדי לאפשר לערוך בדיקות רקע על משתמשים באפליקציה. הבדיקות יספקו מידע ציבורי לגבי התנהגויות אלימות או מזיקות, כולל מעצרים, הרשעות, ורישומים על עבירות מין. בשלב זה השירות זמין רק בארה"ב. קתרין קוסמידס, מייסדת גרבו הסבירה כי הסיבה היא שה"אינדיקציה הגדולה ביותר לאלימות והתעללות עתידית היא היסטוריה של התנהגויות כאלה".

עוד בנושא:

גרבו הוא ארגון ללא מטרות רווח, שמטרתו לאפשר לאינדיבידואלים לגשת בקלות למידע ציבורי על עבירות אלימות. חברת האם של טינדר, Match Group, השקיעה בו בשנה שעברה סכום של שבע ספרות. טינדר תציע למשתמשיה שתי בדיקות רקע בחינם. בהמשך כל בדיקה תעלה 2.5 דולר, בתוספת עמלת עיבוד. בדיקות הרקע נערכות דרך האתר החיצוני של גרבו, שהשימוש בו נפתח לציבור הרחב. עבור משתמשי טינדר, ההגעה לאתר יכולה להתבצע מתוך מרכז הבטיחות שבאפליקציה, אליו ניגשים דרך אייקון של מגן כחול. באתר המשתמשים יתבקשו למלא מידע בסיסי על המשתמש איתו התכתבו, כאשר לרוב מדובר בשם פרטי ומספר טלפון. אם המערכת לא תצליח לאתר את אותו אדם בהתבסס על המידע הזה, היא תבקש להזין מידע נוסף, כמו גיל.
1 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
טינדר
(צילום: Shutterstock)
לא ברור מה המענה במקרים שבהם המשתמש התחזה ונתן מראש מידע שגוי על פרטיו האישיים. בנוסף, ברגע שנמצאה תוצאה, טינדר מעודדת את המשתמשים לדווח לה על היסטוריה של אלימות, ובמקרה כזה היא מסירה את המשתמש מהפלטפורמה - אך היא לא עושה את האינטגרציה באופן אוטומטי, והאחריות על הדיווח היא על המשתמשים עצמם.
מאץ' הצהירה כי בדיקות הרקע יושקו גם באפליקציות ההכרויות האחרות שלה, כמו אוקיי קיופיד, בחודשים הקרובים. לפי הצהרת החברה, תוצאות הבדיקות לא יכללו "עבירות מסוימות כמו החזקה בסמים ושוטטות, שלרוב משפיעות באופן לא פרופורציונלי על קהילות מוחלשות". כמו כן, גרבו נבדלת משירותי בדיקות רקע אחרים בכך שהיא גם לא מספקת במסגרת תוצאות החיפוש מידע אישי מזהה נוסף, כמו כתובת בבית ומספרי טלפון.
מאץ' גרופ תשתף פעולה בנוסף עם ארגון "National Domestic Violence Hotline" למען הבטחת גישה למשאבים ומידע עבור נפגעי אלימות במשפחה, ותספק קישור לצ'אט ישיר דרך האתר של גרבו עם נציג שעבר הכשרה מתאימה ויכול לסייע באספקת מידע, הפניות לשירותים מתאימים, וייעוץ כיצד לפעול. צעדים נוספים למען בטיחות המשתמשים בטינדר שהיא נקטה בעת האחרונה כוללים השקת אפשרות לאימות זהות באמצעות תעודת זהות לפני מספר חודשים, וב-2020 הושקה אפשרות לאימות זהות באמצעות תמונות סלפי.
מאץ' גרופ ספגה ביקורת בעבר על חוסר הגנה מספקת על משתמשיה. ב-2019 פורסם תחקיר של ProPublica ו- Columbia Journalism Investigations שתיאר איך תוקפים מיניים מנצלים לרעה את אפליקציות הדייטינג בבעלותה. בנוסף, לאחרונה קיים שיח רב על ההגנה על צרכנים בתעשיית ההייטק ואף נשקלים צעדים רגולטורים בנושא בארה"ב.
ניקול בדרה, סוציולוגית שחקרה את תחום האלימות המינית, הביעה ביקורת על השקת הפלטפורמה החדשה ואמרה ל-CNN כי "אנחנו יודעים שדיווחים על אלימות מינית הם נדירים, והרשעות הן נדירות אפילו כשיש דיווח. יהיה פספוס של הרבה אנשים מסוכנים מאוד באמצעות שימוש ברישומים פליליים ובדיקות רקע בתור אמצעי בטיחות. זה עשוי לייצר תחושת בטיחות מזויפת שלא צריכה להיות שם". היא הציעה כי במקום להתמקד בפיצ'רים טכנולוגיים, מאץ' גרופ יכולה למשל להשקיע כספים במאמצים לחנך ולמנוע אלימות מינית.