פרק חדש בטוויטר? המנכ"לית החדשה של החברה, לינדה יאקרינו, שלחה מייל ראשון לעובדים שכותרתו "בונים יחד את טוויטר 2.0". היא פתחה את הטקסט בהבעת אמון רב בבעלים השנוי במחלוקת של טוויטר, אילון מאסק, שגם כיהן כמנכ"ל החברה עד לאחרונה. "אנשים כל הזמן שואלים אותי 'למה דווקא טוויטר?', אז אני אסביר לכם", כתבה. "מחקר החלל ועד רכבים חשמליים, אילון ידע שהתעשיות האלו זקוקות לטרנספורמציה, ולכן זה מה שהוא עשה". היא הוסיפה כי "לאחרונה זה הפך להיות יותר ויותר ברור שכיכר העיר הגלובלית זקוקה לטרנספורמציה, כדי לקחת את הציביליזציה קדימה דרך החלפת מידע לא מסונן, ודיאלוג פתוח, הנוגע לדברים שהכי חשובים לנו". גם מאסק מתייחס לטוויטר בתור הפלטפורמה שצריכה להיות "כיכר העיר הגלובלית".

עוד בנושא:

בהמשך דבריה הדהדה יאקרינו גם את המטרה שמאסק החל לבטא עוד לפני שרכש את החברה, לפיה עליה לשים דגש על מתן חופש ביטוי. "אי פעם דיברתם עם מישהו וחשבתם 'אתה מבריק, כולם צריכים לקבל הזדמנות לשמוע את זה', או 'אני לומד ממך כל כך הרבה, אשמח שנעשה את זה שוב', ולפעמים זה אפילו פשוט יותר, מחשבה כמו 'צריך להיות לך החופש לבטא את דעתך', כי לכולנו צריך להיות".
1 צפייה בגלריה
לינדה יאקרינו
לינדה יאקרינו
לינדה יאקרינו
(צילום: Slaven Vlasic / Getty Images)
לדברי יאקרינו, "טוויטר נמצאת במשימה להפוך למקור המידע בזמן אמת המדויק ביותר בעולם. אנחנו קרובים לעשיית היסטוריה. וברגע הזה של המצאה מוחלטת מחדש, יש לנו את ההזדמנות ליצור שיתופי פעולה חדשים, לחגוג קולות חדשים, ולבנות יחד משהו שיכול לשנות את העולם. נוכל לעשות את זה אם נטיל ספק בהנחות שלנו ונבנה משהו חדש מלמטה למעלה. זו הזדמנות נדירה לשים עתיד חדש בידיים של כל אדם, שותף ויוצר על פני כדור הארץ. וזו הסיבה שאני כאן, עם כולכם".
יאקרינו היא בכירה ותיקה בתחום הפרסום, והובילה את תחום מכירת המודעות הגלובלי בחברת NBCUniversal. המשימה העיקרית שלה תהיה לבנות מחדש את עסק פרסום המודעות של טוויטר, שחווה קשיים מאז הרכישה של מאסק. מאסק אמר כי הוא ימשיך לפקח על צוותי המוצר וההנדסה בטוויטר, בעוד שהיא תוביל את הפן העסקי של החברה.
רכישת הפלטפורמה על ידי מאסק לוותה בלא מעט צעדים שעוררו סערה, כמו פיטורי ענק, שינוי המודל של מתן "וי כחול" למשתמשים שוב ושוב, ועוד. היא לוותה גם בהבטחות גדולות מצדו, כמו הפיכת הפלטפורמה ל"סופר-אפליקציה" שמציעה מגוון של שירותים לצד הרשת החברתית, מודל שהפך לפופולרי במזרח הרחוק בשנים האחרונות.