לקבל החלטות הרות גורל כאילו הייתם גולדה מאיר או משה דיין: סימולטור חדש בשם "סאגר" יאפשר לנו להיכנס לנעליהם של מקבלי ההחלטות ומובילי המדיניות של מדינת ישראל בימי מלחמת יום כיפור, וילמד אותנו על האפשרויות, הקשיים והדילמות חורצות הגורל שהביאו בסופו של דבר לתוצאתה של המלחמה.
הסימולטור שיהפוך אתכם למפקדים של מלחמת יום כיפור
(צילום: אלכס בורטמן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הסימולטור, שקרוי על שם טיל הנ"ט, נוצר על ידי חנה סמירה, מנכ"לית ומייסדת שותפה ב"סאגר". עם עלייתה של סמירה לארץ בשנת 2010 היא החלה להרחיב את הידע שלה בהיסטוריה של מדינת ישראל, עד שהגיעה למלחמת יום הכיפורים: "בכל פעם שהגעתי לברר וללמוד על המלחמה, הופתעתי לגלות כמה התפיסה הישראלית רחוקה מתוצאות המלחמה וההשפעה שלה על ההיסטוריה". עם סיום שירותה הצבאי החליטה סמירה למצוא דרך חדשה להעביר את ההיסטוריה אודות המלחמה. במהלך הדרך פגשה את דניאל ואנסל, מפתח משחקים יהודי מפולין. השניים חברו יחד ויצרו את "סאגר" - סימולטור היסטורי מדויק המבוסס על מהלכי המלחמה. "בסופו של דבר בחרתי במלחמת יום הכיפורים כי זו אחת המלחמות החשובות והקשות ביותר של עם ישראל, והבסיס שלה היה מושלם למשחק בסגנון שרציתי לפתח".
סימולטור "סאגר": טריילר בעברית
(חברת MAGS)
סאגר מדמה את המלחמה מנקודת מבטם של מקבלי ההחלטות ומובילי המדיניות של הצד הישראלי, תוך שהוא מספק פלטפורמת למידה רחבה אודות המלחמה. במסגרת הסימולטור יוכלו המשתמשים לקבל גישה למסמכים, תיעודים ומידע מקיף אודות כל הצדדים שלקחו חלק במערכה. "רציתי לייצר משהו חינוכי ושונה, שיאפשר ללמוד על המלחמה בדרך חדשה", מסבירה סמירה בגאווה. "נמאס לי רק לקרוא ספרים, אני רוצה גם משחקים שכיף להשתמש בהם, שיעזרו לאנשים ללמוד דברים. בין אם מדובר במבוגרים, סטודנטים, ילדים בבית הספר או אנשים שהיו שם בעצמם, הסימולטור הוא דרך חדשה ללמוד על אחד הפצעים המדממים ביותר של החברה הישראלית".
2 צפייה בגלריה
מתוך הסימולטור
מתוך הסימולטור
דמויות המפתח של מלחמת יום כיפור
(צילום: חברת MAGS)
הסימולטור יציב את השחקן בפני דילמות הרות גורל לאורך כל התפתחות המלחמה, כשבחירותיו לאורך המשחק ישפיעו באופן ישיר על התוצאה הסופית של המערכה. "יש המון אפשרויות לבחור מהן ואפשר לשחק בסימולטור המון פעמים, כשבכל פעם נקבל תוצאה אחרת, בין אם מדובר בניצחון ישראלי או בניצחון של צבאות ערב", מסבירה סמירה. "הסימולטור כולל היום תוכן בהיקף של כחצי מיליון מילים שיספק לפחות 80 שעות משחק, ואנחנו עובדים בימים אלה על הוספת תוכן נוסף בהיקף של חצי מיליון מילים נוספות".
2 צפייה בגלריה
החלטות הרות גורל
החלטות הרות גורל
החלטות הרות גורל
(צילום: חברת MAGS)
סאגר מגיע לישראל בגרסת "בטא פלוס", שתאפשר לקהל הישראלי לחוות את הסימולטור המתפתח. גרסה זו תעלה 159 שקלים. "אנחנו רוצים לקבל את הפידבק של הישראלים על הסימולטור, זו ההיסטוריה של כולנו", מסבירה סמירה. "חוות הדעת של המשתמשים בישראל תסייע לנו לשפר את הסימולטור ולספק חווית משחק ולמידה טובה יותר לשאר העולם". הסימולטור פותח במשך שבע שנים על גבי מנוע המשחק יוניטי (Unity), ועלות הפקתו עומדת על מיליוני דולרים: "גייסנו 5 מיליון דולר לפיתוח, מדובר בפרויקט גדול ושאפתני".