וואטסאפ, אפליקציית הצ'אט החביבה על הישראלים, הודיעה בשבוע שעבר על הוספה של ארבע אפשרויות מעניינות לעריכת הודעות. את ההכרזה עליהן ביצע לא פחות ממארק צוקרברג בעצמו, אולי כדי להראות עד כמה מדובר בפיצ'רים מעניינים. אבל גם בלי הפוסט של הבוס הגדול אכן מדובר באפשרויות שישנו סיכוי גדול שיהפכו לשימושיות מאוד. זהו חלק מקמפיין השיפורים שעובר על האפליקציה בניסיון להתאים אותה לעידן החדש בו צפוי לה מתחרות חדשות.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
לפי ההודעה של החברה, "תוכלו להוסיף בקלות יותר אישיות להודעות שלכם, להדגיש פרטים חשובים, להוסיף מבנה להודעות ארוכות ולהציג מידע בצורה ברורה ומאורגנת".
הפיצ'רים הם כדלקמן:
  • רשימות מודגשות/מובלטות (Bulleted Lists) – יסייעו לציין שלבים בתהליך, רישום שלבים במתכונים או הצבעה על נקודות עיקריות בהודעה ספציפית (השתמשו בסמל - ואחריו רווח אחד).
  • רשימות ממוספרות (Numbered Lists) - יסייעו לציין סדר מסוים של דברים כמו הוראות או תקציר של אירועים, ואנחנו נוסיף כאן גם רשימת קניות. (השתמשו בספרות 1, 2 ואילך ואחריהן נקודה ורווח אחד)
  • הבלטת ציטוטים (Block Quote) – מדובר באפשרות לקחת משפט או פסקה ולהסיט את המיקום שלהם ביחס לטקסט של ההודעה על מנת להדגיש אותם (השתמשו בסמל > ואחריו רווח אחד)
  • קוד מוטבע – יסייע להבחין במידע ספציפי בתוך משפט (השתמשו בסמל ' משני צידי הטקסט)
2 צפייה בגלריה
כך תשתמשו ביכולות העריכה החדשות של וואטסאפ
כך תשתמשו ביכולות העריכה החדשות של וואטסאפ
כך תשתמשו ביכולות העריכה החדשות של וואטסאפ
(צילום: מטא)
כדי להשתמש בהן תצטרכו לעדכן גרסת האפליקציה האחרונה הזמינה, אך יש לשים לב שלוקח למטא לפעמים קצת זמן עד שהיא מפיצה את העדכונים האלה לכל המשתמשים. כך שאם היכולות לא מופיעות לכם מיד - אל תיבהלו וקחו בחשבון שזה עשוי להתעכב קצת.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
וואטסאפ כאמור ממשיכה לנסות לתת פייט לטלגרם שמצליחה להציע הרבה יותר אפשרויות. עם זאת השנה האחרונה הייתה דווקא משופעת בשינויים, שהמוצלח ביניהם היה ערוצים, שמאפשר למשתמשים לקבל גישה לערוצי תוכן כמו בטלגרם. בנוסף מצופה ממנה שתאפשר לשלוח ולקבל הודעות לאפליקציות נוספות - תחת כללי הדיגיטל החדשים של האיחוד האירופי. הוספה של יכולות עריכה מעין אלה אולי לא מהווה מהפכה בעולם הכתיבה, אבל זו בהחלט תוספת שימושית.