חודש אחרי מתקפת הסייבר על בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, טוענת קבוצת ההאקרים Ragnar Locker כי פרסמה בדארקנט (הרשת האפלה) חלק מהמידע שגנבה מבית החולים לאחר שסירב לשלם את דמי הכופר שדרשה. מדובר בשורת קבצים בנפח 402 גיגה בייט, שלטענת ההאקרים כוללים מידע אישי, פרטים פיננסיים, תיקים רפואיים ועוד. ההאקרים מאיימים לפרסם בימים הקרובים מידע נוסף שיכלול התכתבויות פנימיות.
1 צפייה בגלריה
בית חולים מעייני הישועה
בית חולים מעייני הישועה
בית חולים מעייני הישועה
(צילום: ניצן דרור, shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בהודעה שפרסמו טענו ההאקרים כי ניצלו "חולשות חמורות" שאיפשרו להם להוריד מידע רב. במסגרת המתקפה הם לא הצפינו את מערכות המחשוב של בית החולים על מנת להימנע מפגיעה במכשור הרפואי לטענתם. "במקום דיאלוג, הם (בית החולים - י"מ) ניסו לשחק איתנו משחקים, ואפילו ניסו לתפוס אותנו באמצעות פישינג. חבר'ה, אתם רציניים?"
מבית חולים מעייני הישועה נמסר בעקבות הדלפת המידע כי "בית החולים בשיתוף משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי וגורמי האכיפה, ממשיכים בחקירת התקיפה. בית החולים שב לעבודה מלאה תוך הקשחת מערכות המחשוב. לאור צו איסור הפרסום הגורף לא ניתן להתייחס בשלב זה לפרטי החקירה או לנושא פרסום המידע. אנו סומכים על הרשויות גורמי האכיפה הרלוונטיים שיעשו עבודתם נאמנה. בהתאם להתפתחויות החקירה ובכפוף להוראות צו בית המשפט, בית החולים יפעיל מוקד טלפוני ייעודי לטובת המטופלים".
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
ממערך הסייבר הלאומי נמסר: "משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי בוחנים את היקף וטיב הדלף ומנחים את ביה"ח בצעדים שיש לנקוט".
מתקפת הסייבר שהתרחשה ב-8 באוגוסט השביתה את מערכות המחשוב המנהלתיות ומרפאות החוץ של בית החולים. בעקבות המתקפה, המליץ משרד הבריאות לחולים שהזדקקו לטיפול רפואי במיון לפנות לבתי חולים סמוכים במרכז. מלבד זאת, הוחלט שלא לקבל חולים במרפאות החוץ ובמכוני הדימות בבית החולים. המתקפה נחקרת על ידי יחידת הסייבר בלהב 433 בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה ועל המידע שדלף.
Ragnar Locker היא קבוצת האקרים ממזרח אירופה שפועלת לכל הפחות מסוף שנת 2019 ומתמקדת במתקפות כופרה. לפי חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, הקבוצה תקפה עד כה יותר מ-50 תשתיות קריטיות בארה"ב וכן את חברת התעופה הפורטוגלית TAP Air Portugal.