בייטדאנס, הענקית הסינית שמאחורי הרשת החברתית טיקטוק, רכשה סטארט-אפ בשם פיקו אינטראקטיב שעוסק בתחום המציאות המדומה (VR). מדובר במהלך אסטרטגי חשוב שיסייע לטיקטוק להתחרות בפייסבוק שמקדישה משאבים רבים לתחום ה-VR בניסיון לקדם את המטאברס - הדור הבא של האינטרנט.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
(צילום: AP)
מבייטדאנס נמסר כי התוכנה והחומרה של פיקו, כמו גם המומחיות שפיתחו העובדים בחברה, "יסייעו הן לכניסה שלנו לעולם המציאות המדומה והן להשקעה ארוכת הטווח שלנו בתחום המתפתח הזה. "אנחנו אופטימיים לגבי העתיד של המציאות המדומה ולגבי ההתאמה שלה למשימה שלנו".
פיקו אינטראקטיב הוקמה בשנת 2015 על-ידי הנרי זו הונגוויי ויש לה כ-300 עובדים בסין, ארה"ב, ספרד, דרום קוריאה ויפן. עד כה היא גייסה כ-67 מיליון דולר. החברה עוסקת הן בתוכנה והן בחומרה, והיא אמורה להשיק בהמשך השנה משקפי מציאות מדומה חדשים בשם נאו 3. בייטדאנס לא מסרה כמה שילמה עבור החברה, אבל לפי דיווח ב-South China Morning Post, סכום הרכישה עמד על כ-772 מיליון דולר.

אינטרנט בתלת-ממד

המטאברס, כך מאמינים יזמים, משקיעים וחוקרים, יחליף בשנים הקרובות את האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. בניגוד לאינטרנט הנוכחי, שבו אנחנו צופים בתוכן, משקפי מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) יאפשרו לנו להיות בתוך התוכן, וכך לקיים פגישות עבודה, לפגוש חברים, לצפות בקונצרטים ואפילו לטייל בתלת-ממד.
2 צפייה בגלריה
Horizon Workrooms
Horizon Workrooms
Horizon Workrooms
(צילום: פייסבוק)
כל ענקיות הטכנולוגיה משקיעות מאמצים בתחום, אבל מי שבולטת במיוחד היא פייסבוק. מארק צוקרברג הצהיר לאחרונה כי בעוד חמש שנים אנשים לא יחשבו על פייסבוק כעל רשת חברתית, אלא כעל חברת מטאברס. פייסבוק מפתחת גם חומרה וגם תוכנה: יש לה כבר משקפי מציאות מדומה מצליחים (אוקולוס קווסט 2) ובקרוב היא צפויה להשיק גם משקפי מציאות רבודה. מוקדם יותר החודש היא השיקה Horizon Workrooms, אפליקציה לקיום פגישות עבודה בחללים וירטואליים באמצעות אווטארים מאוירים.
הרכישה של פיקו אינטראקטיב, חברה שיש לה יכולות הן בתחום החומרה והן בתחום התוכנה, תסייע לבייטדאנס במאמציה ליישר קו עם פייסבוק שאיתה היא נאבקת בשנים האחרונות על דומיננטיות בעולם המדיה החברתית. לא מדובר במאמץ בודד של בייטדאנס בתחום: באפריל השקיעה החברה כ-15 מיליון דולר ב-Mycodeview, החברה שמאחורי Reworld שמתחרה ברובלוקס - פלטפורמה ליצירת משחקים שנחשבת לאחת הסנוניות הראשונות של המטאברס. מוקדם יותר החודש דווח כי טיקטוק השיקה גרסת בטא (גרסה מוקדמת וניסיונית) של פלטפורמה בשם Effects Studio שתאפשר לקהילת המפתחים שלה לבנות אפקטים ופילטרים של מציאות רבודה עבור הרשת החברתית, בדיוק כמו פייסבוק.