כבר לא מסתפקת בספסלים האחוריים: חברת שיאומי מרחיבה את כניסתה לתחום סמארטפוני הפרימיום, המתחרים במכשירי הדגל של אפל וסמסונג. באירוע נוצץ שקיימה היום (ה') בברלין, השיקה החברה את שני מכשירי הדגל החדשים שלה, שיאומי 14T ושיאומי 14T פרו, יחד עם גרסה בינלאומית למכשיר הצדפה המתקפל שהשיקה לא מכבר בסין, MIX פליפ. שני הראשונים מוצעים למכירה בישראל כבר מהיום.
4 צפייה בגלריה
שיאומי 14T פרו
שיאומי 14T פרו
שיאומי 14T פרו
(שיאומי)
לראשונה במוצרי החברה, שני דגמי ה-14T זוכים ליכולות AI מתקדמות, ששולבו בהם בשיתוף חברת גוגל, בהן גם "ג'מיני", סייעת הבינה המלאכותית עימה ניתן לשוחח קולית או בכתב. פיצ'רים נוספים שיגיעו עם המכשירים כוללים את Circle to search (הקף כדי לחפש) של גוגל, שעד כה הוצגו רק בסדרת הגלקסי S של סמסונג ובפיקסל 9 של גוגל עצמה.
עוד יכללו המכשירים גם "מתורגמן AI", שמתרגם על המסך שיחות טלפון ושיחות פנים אל פנים (עדיין לא בעברית); "סרט AI", שמאפשר יצירת סרטון דמיוני המבוסס על תמונות וקטעי וידיאו קיימים; "עריכת תמונה ב-AI" למחיקת אלמנטים בצילום, ועוד.
4 צפייה בגלריה
שיאומי MIX פליפ
שיאומי MIX פליפ
שיאומי MIX פליפ
(שיאומי)

עיצוב ומפרט

חיצונית, שני המכשירים הם בעלי עיצוב זהה, והתכונות והבדלי הביצועים ביניהם אינם גדולים. דגם הפרו, לפי שיאומי, מתאים יותר למשתמשים מתקדמים ולגיימרים: הוא מקבל גרסה חדשה יותר של מעבד, דיימנסיטי 9300 פלוס בן 8 הליבות מבית מדיה-טק, המקביל למעבד סנפדראגון האחרון מבית קוואלקום.
דיימנסיטי 9300 פלוס מציע ביצועי צילום טובים יותר, עם עדשות וחיישנים חזקים יותר, שפותחו בעזרת טכנולוגיה של חברת "לייקה" המיתולוגית. שיאומי 14T יזכה לעומת זאת בערכת שבבים מדרג נמוך יותר, "דיימנסיטי 8300 אולטרה".
שני המכשירים זהים בגודלם: 6.67 אינץ'. הם מגיעים עם מסך AMOLED מרהיב ולא שגרתי - ברזולוציית 2712 על 1220, עם קצב ריענון תמונה דינמי שטרם נראה בשוק - עד 144 הרץ, המאפשר גלילה חלקה מאי פעם, ועם בהירות תמונה שמגיעה בשיא ל-4,000 ניט.
4 צפייה בגלריה
שיאומי 14T
שיאומי 14T
שיאומי 14T
(שיאומי)
שניהם גם יכללו זיכרון RAM בן 12 גיגה-בייט וסוללה ענקית של 5,000 מיליאמפר-שעה, ששיאומי מבטיחה כי היא "הסוללה מאריכת החיים הטובה ביותר שייצרה אי פעם". באופן נדיר - שניהם יהיו גם עמידים לאבק ומים בתקן IP68. נפח האחסון הבסיסי בשניהם יעמוד על 512 גיגה-בייט.

צילום

מערך הצילום של המכשירים החדשים תוכנן בעזרת לייקה כאמור, עם דגש מיוחד על צילומי לילה. שיאומי אף שכרה בברלין אולם תערוכות, שבו הציגה בפני עיתונאים מכל העולם צילומי לילה מקצועיים שצולמו במכשירי הסדרה החדשה.
העדשה הראשית בשני הסמארטפונים היא של 50 מגה-פיקסל ומגיעה עם מייצב אופטי, כאשר 14T פרו כולל חיישן תמונה גדול יותר ומרכיבי תוכנה מתוחכמים יותר. בשניהם מצלמת טלפוטו של 50 מגה-פיקסל עם זום אופטי X2, מצלמה אולטרה-רחבה של 12 מגה-פיקסל, ומצלמת סלפי של 32 מגה-פיקסל.
4 צפייה בגלריה
שיאומי MIX פליפ
שיאומי MIX פליפ
שיאומי MIX פליפ
(שיאומי)
בנוסף, 14T פרו מקבל תמיכה בתקן האלחוטי החדש WiFi 7, בעוד ש-14T מסתפק "רק" ב-WiFi 6E. דגם הפרו יתמוך גם בטעינה סופר-מהירה של 120 ואט, המאפשרת טעינה מלאה בתוך 19 דקות בלבד, ובטעינה אלחוטית מהירה של 50 ואט. 14T לעומת זאת, ייהנה מטעינה רגילה של 67 ואט ולא יכלול טעינה אלחוטית.

מחירים

מהיבואנית המילטון נמסר כי שיאומי 14T יעלה בישראל 2,400 שקל, שיאומי 14T פרו יעלה 3,100 שקל, ובגרסה עם נפח אחסון של 1 טרה-בייט - 3,400 שקל. גם המתקפל MIX פליפ צפוי להגיע לארץ במהלך החודש הקרוב, אך מחירו טרם נקבע.
הכותב היה אורח של חברת שיאומי בברלין.