לשים פנים ל-AI: אם חשקה נפשכם בשיחה עם פלטפורמת AI מהסוג של ChatGPT אבל שתיראה כמו בן אדם ולא כמו תיבת טקסט אפרורית, לחברת D-ID הישראלית יש בדיוק את הפתרון עבורכם. היא פיתחה פלטפורמה שמאפשרת להוסיף פנים מונפשות לצ'אט ה-AI. נזכיר כי שיחה עם AI היא שיחה עם מחשב ואין מישהו מאחור שמספק את המענה, רק אלגוריתמים.

עוד בנושא:

את הפלטפורמה הזו היא מבססת על מודל השפה GPT-3.5 שפיתחה OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT, ומודלים נוספים. בשיחה שערכנו עם הפלטפורמה החדשה מתברר שהיא עדיין לא יודעת שאיתמר בן גביר כבר לא ח''כ אלא גם השר לביטחון לאומי, זאת מאחר שהמודל שלה שואב את נתוניו ממקורות מגוונים ובחלקם הם לא מעודכנים בהתפתחויות האחרונות. עוד תזכורת לכך שבינתיים הכלים האלה משעשעים אבל עדיף לא להשתמש בהם לכתיבת עבודה אקדמית או מאמר מקצועי.
1 צפייה בגלריה
D-ID צ'אט-בוט AI
D-ID צ'אט-בוט AI
D-ID צ'אט-בוט AI
(צילום מסך אתר D-ID)
למרות זאת, הפלטפורמה מספקת הצצה לעתיד של מערכות ה-AI. אם רבים תהו למה הן מיועדות - הן צפויות להחליף הרבה מאוד אנשי שירות לקוחות ותמיכה טכנית. כך, במקום לצעוק בחמת זעם על נציג שירות, תהיה מערכת בינה מלאכותית שתוכל לחייך בתגובה לכל תלונה שתעלו מולה, ותמיד תהיה זמינה, ללא צורך בהמתנה ארוכה.
"הטכנולוגיה שלנו מציגה צד חדש של הבינה המלאכותית", אמר גיל פרי, מנכ"ל ומייסד שותף ב-D-ID, "בעזרת הכלי החדש, המעבר משימוש בטקסט, לשיחה פנים אל פנים הופכת את הטכנולוגיה לאנושית וחווייתית, ותאפשר למשתמשים להבין טוב יותר את המידע שמתקבל. הכלי יאפשר להנגיש את השימוש ב-AI לאוכלוסיות רחבות בהרבה מעבר לקהילת הטכנולוגיה, דוגמת ילדים, קשישים ואנשים עם מוגבלויות".
האפליקציה הושקה בגרסה ראשונית המאפשרת בשלב הראשון לשוחח עם אווטאר בשם אליס, בינתיים באנגלית בלבד. החברה תציע בקרוב מגוון רחב של אווטארים מוגדרים מראש מהם יוכלו המשתמשים לבחור. לאחר מכן, יוכלו המשתמשים להעלות כל דמות לבחירתם עימה ירצו לשוחח (להתנסות באפליקציה ניתן להיכנס לקישור הבא: chat.D-ID). שאלנו את החברה לגבי זמינות בעברית, והם אישרו לנו שהנושא בעבודה, "זה לא יהיה בעברית בקרוב מכיוון שזה דורש יצירת ממשק חדש שלם למשתמשים שרוצים לדבר איתה בעברית. אנחנו עובדים על עברית ובהמשך זה יתאפשר", כך לדברי החברה.